iDeal kampaania

Toidupood võimaldab vaikset külastust

FOTO: Margus Ansu

Üks Ühendriikide supermarket plaanib hakata pakkuma spetsiaalset poekülastamise aega autistidele ja puuetega inimestele, keda võivad ärritada valjud helid või eredad objektid.

Walmarti alla kuuluv Asda toidupood plaanib esimesena uue süsteemi ellu viia Manchesteris alates 7. maist, vahendas Fox News BBC-d. Esimese tunni jooksul jäävad poes ekraanid ja muusika väljalülitatuks, lisaks peatatakse eskalaatorid ja lülitatakse välja kõlaritest tulevad valjud teavitused.

Poe juhataja Simon Lea ütles, et idee tuli pärast ühe ema ja tema autistliku lapse nägemist, kes pidid palju vaeva nägema, et rahvarohkest kohast oma vajalikud ostud sooritada. «Kui me saame midagigi teha nende klientide poeskäigu parandamiseks, siis ma tean, et see pood muutub ka kõikide teiste külastajate jaoks paremaks,» ütles Lea The Guardianile.

Otsus kohandada pood vastavalt inimese erivajadustele tuli tänu juhataja isiklikule elukogemusele lihtsalt. «Ma kannatasin mitu aastat ärevushäirete all ja ma vihkasin poodides käimist,» selgitas ta.

Ühendriikide autistide ühendus kiitis idee heaks ning ütles, et tavalistele külastajatele mõeldud poed võivad erivajadustega inimestele olla parajaks katsumuseks, sest nendes on eredad tuled ning tundmatud lõhnad ja inimesed.

«Autistidele võib selline olukord põhjustada liigse uue informatsiooni tõttu suuri tundepuhanguid. See võib olla piinavalt valus või tekitada suurt ärevust,» ütles autistide ühenduse kampaaniajuht Tomm Madders BBC-le.

Kõik võõras võib erivajadustega inimeste puhul viia vaimse kokkuvarisemiseni või hakkavad need inimesed vältima neile sobimatuid kohti. Madders loodab, et ka teised müügiasutused saavad Asda toidupoest inspiratsiooni ja hakkavad pakkuma sarnast võimalust kas autistidele, Aspergeri sündroomi all kannatajatele või teistele sarnases olukorras inimestele.

Asda poeketi kõneisikud pole veel teada andnud, kas sarnased tingimused kantakse üle ka teistesse poodidesse, aga nad lubasid Manchesteri poe muutusi uurida ja kaaluda võimalust laieneda sama ideega veel mujalegi.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles