Balti jaamas püütakse segadust tekitavata olukorda ohjata (2)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Balti jaam sai hiljuti uued rahvusvahelistele standarditele vastavad suunaviidad. Uute märgistuste abil peaks õige perrooni leidmine olema lihtsam kui varem, kuid harva rongiga sõitjat ei pruugi ka uued suunaviidad aidata.

Perroonidel jalutavad inimesed aga uusi suunaviitasid tähele ei ole veel pannud. «Ma peaks neid otsima, et näha,» sõnab Balti jaamas sõbranna ja lastega jalutuskäiku nautiv Rita (29). «Vanast harjumusest oskan siin liigelda ja suunaviitasid mul vaja pole.» Ka Rita sõbranna Siret (30) ei ole suunaviitu märganud.

Uued suunaviidad asuvad perroonide vahetus läheduses ning näitavad, kus mingi tee asub. Teed on aga naljakalt järjestatud. On tee number üks ja pärast seda tuleb tee number neli. Balti jaama haldava Go Property AS juhatuse liikme Meelis Aabi sõnul on see ajalooliselt nii.

Kes aga rongiga tihti ei liikle, seda ei pruugi ka suunaviidad aidata. Kui reisija ei ole just Balti jaama siseruumidest üles leidnud suurt tablood, kus on kirjas, milliselt perroonilt ta rong väljub, siis tuleb see perroone mööda käies selgeks teha ning enamasti aitavad siin vaid kiired jalad. Perroonide otsas asuvatel tabloodel on kirjas  väljumisaeg ning lõpp-peatus.

Aabi sõnul on viitade paigaldamine seotud sooviga muuta reisijate liikumine Balti jaamas senisest veelgi mugavamaks ning luua jaamas kodune tunne. Balti jaama paigaldatud viidad vastavad kõikidele rahvusvahelistele standarditele ning on üheselt mõistetavad nii eestlasele kui ka välismaisele külalisele.

Vastuseks küsimusele, miks suunaviitade paigaldamisega nii kaua aega läks, oskab Aab tuua välja rahanappuse. «Hoone omanik ehk meie olime teinud Elronile ja Eesti Raudteele ülesande lahendada ühiselt viidandus, kuid seni väidetavalt puudusid Elronil ja Eesti Raudteel selleks vahendid. Selle aasta eelarvest leidsime koos Elroniga selleks vahendid ja tellisime viidad ära.»

Uued suunaviidad peaksid varsti olema ka  nähtavad õhtul hämaras ja pimedas, sest on valgustatud. Tänaseks polnud veel juhtmeid ühendatud, kuid Aabi sõnul tehakse viitadele lähiajal elektriühendused koos välisvalgustuse renoveerimisega LED-valgustitele.

Viitade valmistamine ja paigaldamine läks maksma ligi 5000 eurot.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles