Kuidas kindlustada jalgratast varaste eest?

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vastupidav rattalukk on oluline osa ratta turvavarustusest.
Vastupidav rattalukk on oluline osa ratta turvavarustusest. Foto: Laura Oks/Õhtuleht

Kui ratas on põhiliseks liiklusvahendiks ning seda on vaja igapäevatoimetuste ajal erinevates kohtades parkida, peab sealjuures tagama, et ratas oleks varaste eest kaitstud.

Jalgrattahooaeg on alanud ning sellega seoses on liikvel ka rattavargad. Seesami varakindlustuse tootejuht Dagmar Gilden annab nõu, kuidas jalgratast varaste eest kindlustada ning ohutult kaherattalisel liigelda.

Kõige vajalikumaks rattavarustuse osaks on turvaline rattalukk. «Kauplustes müüakse peamiselt trosslukke, U-lukke ja kettlukke. Ühed vastupidavamatest on U-lukud, mis on aga rasked ning need ei sobi kõikidele rattatüüpidele. Kettlukud on samuti väga turvalised ja neid on lihtsam paigaldada,» kirjeldas Gilden.

Samas kui trosslukud on soodsaimad ja erineva pikkusega, tänu millele saab neid kergelt paigaldada näiteks puu või posti ümber, siis samas on neid kergem lahti muukida või läbi lõigata.

Kui on võimalus ratta hoiustamiseks kasutada panipaika või rattaparklat, tasub seda igal juhul teha. Ratast kaitseb Gildeni kinnitusel enim see, kui ta on lukustatud kinnises ruumis. «Kuigi osavat varast ei takista ükski uks ega lukk, valivad ka nemad pigem kergemalt kättesaadavama ohvri - seega mida rohkem takistusi vargale tekitada, seda suurem on tõenäosus, et ratas jääb omanikule alles,» lisas ta.

Kui ratas satub siiski varaste ohvriks, võib abiks olla kindlustus. Ratas on enamasti koduse vara hulka kuuluv ese ning selle vargus hüvitatakse ka siis, kui see on varastatud kodust väljaspool. «Tingimuseks on see, et ratas oli varguse ajal omaniku poolt turvaliselt ära pandud või lukustatud,» selgitas Gilden.

Et rattaga ohutult liigelda, tasub meelde tuletada, milline on selle peamine ohutusvarustus. Liiklusseadusest tulenevalt peab igal alla 16-aastasel jalgratturil olema peas kinnirihmatud kiiver. Rattal peavad olema töökorras pidurid ja signaalkell, ees valge ja taga punane helkur ning vähemalt ühe ratta mõlemal küljel kollane või valge helkur. Pimedal ajal sõites peab jalgrattal põlema ees valge ja taga punane tuli.

Seesam kindlustus hüvitas möödunud aastal 15 000 euro eest rattavargustest tingitud kahjusid, sealjuures kalleim hüvitatud jalgratas maksis pea 4000 eurot. Rattavarguste ja -õnnetuste arv kasvab Gildeni sõnul enim suvekuudel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles