Tarbijakaitse saatis inimestele segase sõnumiga e-kirju

Maria Joost
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
17.05 saatis Tarbijakaitse inimestele kahtlase sisuga e-maile.
17.05 saatis Tarbijakaitse inimestele kahtlase sisuga e-maile. Foto: Politsei- ja piirivalveamet

Teisipäeval potsatas nii mõnegi inimese e-postkasti kiri, milles tarbijakaitseamet jagas nõuandeid, kuidas ennast internetis mitte petta lasta, kuid seda kõike väga vigases eesti keeles.

Politsei- ja piirivalveameti Facebooki lehel on kolmapäeval postitatud pilt e-kirjast koos põhjendusega, miks selline kiri saadeti.

«Eile said paljud inimesed meie ja tarbijakaitseameti ühise e-kirja. Nägime vaeva ja kirjutasime selle meili silmanähtavalt võimalikult vigaselt, et see tekitaks saajates kahtlusi. Sellega soovisime juhtida inimeste tähelepanu sellele, et tihtipeale näevad kelmid väga palju vaeva, jätmaks endast usaldusväärset muljet ning igasugused petukirjad muutuvad üha tõetruumaks.

Igal juhul ei maksa klikata kahtlastes e-kirjades sisalduvatel linkidel, rääkimata oma andmete ja krediitkaardiandmete edastamisest tundmatule küsijale. Isegi kui link tundub esmapilgul turvaline ja selle sisu pakub huvi, tasub aadress eraldi otsinguribale kirjutada, sest hoolimatult lingile klikates võib see viia hoopis kuhugi kolmandasse kohta. Lisaks sellele tuleks suhtuda kriitiliselt ka esmapilgul usaldusväärselt saatjalt laekunud e-kirjadesse, kui selle sisu on segane või ei tundu loogiline. Kahtluse korral kontrolli kas või telefoni teel üle.

Kui kuuled või näed midagi kahtlast, ole usin ja teavita sellest lisaks ametitele ka oma tuttavaid. Just nii saame üheskoos teha meie tarbimiskeskkonna turvalisemaks. Tutvu erinevate petukirjadega ja jaga oma kogemusi teistelegi veebilehel: www.ostatargalt.ee.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles