Poes tekkis pakendi pildistamisel tüli

Poes võib pakendi pilistamisel tüli tekida.

FOTO: Peeter Kümmel / Sakala

Allergikul tekkis toidupoe probleeme, kui tal kästi toidukoostisest tehtud foto kustutada. Poodide kinnitusel on pildistamiskeeld üldine.

«Pildistasin toidupoes ühte pakendit, kus oli kirjas nii koostis kui ka valmistamisõpetus. Varsti tuli minu juurde turvamees ja käskis pildi kustutada, viidates poe sisekorraeeskirjadele,» kirjutas venekeelse Postimehe poole pöördunud Vladimir. Mees oli käsust hämmingus, sest pildistas pakendil olevat infot selle tõlkimiseks vene keelde. «Allergia tõttu ei saa ma osta esimest ette juhtuvat asja,» rõhutas ta.

Mehe sõnul soovib ta teada, kas tohib poes kaupa enda jaoks pildistada. «Nemad ju meid valvekaameratega filmivad. Mulle tundub, et toidupoed on avalikud kohad, kus pildistamine ja fotografeerimine ei ole keelatud,» arvas Vladimir.

Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul tuleb kaupluses pildistamiseks või eelnevalt luba küsida. «Tegemist on Rimi pinnaga, kus kehtivad siiski meie reeglid,» sõnas Bats. Ta lisas, et kui klient soovib toote kohta täpsemat infot, võiks ta selleks pöörduda kaupluse teenindajate poole. «Olen kindel, et meie personal on pädev sellekohast infot kliendile ka vene keelde tõlkima,» arvas Rimi esindaja.

Maxima pressiesindaja Katja  Ljubobratetsi sõnul  saavad ostjad müüjate käest küsida vajadusel lisainfot. «Näiteks saavad nad aidata tõlkida või tuua kataloogi vajaliku infoga,» tõi ta näite. Maxima esindaja sõnul on pildistamine ja filmimine lubatud ka eelneva kokkuleppe korral. «Seega saavad kliendid vältida ebamugavaid olukordi, kus pildid on avaldatud nende teadmata,» ütles Ljubobratets. Pood teavitab pildistamiskeelust vastavate kleebistega ustel.

 Prismades on üldiselt pildistamine ja filmimine keelatud ja vastavasisulised sildid on ka kaupluste sissepääsude juures väljas. «Oleme piiranud kaupluses pildistamist ja filmimist klientide huvides, kes vastasel juhul võivad tahtmatult pildile jääda,» selgitas Prisma turundusjuht Silver Säga. Tema sõnul on poe soov, et Prisma kliendid saaksid rahuliku südamega poes käia ega peaks muretsema selle pärast, et keegi näiteks nende kaubavalikuid filmida või pildistada võiks.

«Oleme juhendanud oma turvatöötajaid selliselt, et kui klient pildistab toodet või hinnasilti ning ei riku sellega teiste külastajate privaatsust, siis lubame pilte teha,» sõnas Säga. Küll aga ei saa pood lubada  teiste klientide või kaupluse turvasüsteemide pildistamist.

«Loomulikult on ka erandeid, kui lubame oma kauplustesse telekaameraid ja mõne filmi või sarja võttegruppe, kuid need olukorrad on eelnevalt kokkulepitud ja operaatorid on alati teadlikud meie nõudest austada klientide privaatsust,» ütles Prisma esindaja.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles