iDeal kampaania

156 tonni taaskasutatavaid esemeid läheb teisele ringile

Teisele ringile minevad asjad.

FOTO: Uuskasutuskeskus

Teisipäeval lõppenud ja kogu maikuu kestnud Uuskasutuskeskuse «Toome ära» kogumiskampaaniaga saadi annetustena kokku ligi 156 tonni veel kasutuskõlblikke esemeid.

Uuskasutuskeskuse tegevjuhil Katriin Jüriskal on hea meel, et uuskasutus on Eesti ühiskonnas aina rohkem hinnas. «Kui näiteks neli aastat tagasi kogusime me aasta peale kokku üldse ainult 90 tonni esemeid, siis nüüd suudame me sama juba vähem kui kuuga,» rõõmustab Jüriska. Vastu võeti riideid, jalanõusid, mööblit, kodutehnikat, nõusid, mänguasju ja palju muud.

Kampaania raames oli koostöös Eesti idufirmaga PostPal Tallinna piires esmakordselt võimalus oma puhastele ja tervetele asjadele järele kutsuda ka tasuta kuller. Seda võimalust kasutas 111 tallinlast. «Inimesed olid väga tänulikud, sest paljudel puudub endal transpordivõimalus või aeg ja nii lõpetavadki korralikud asjad kahjuks tihti prügimäel,» kommenteeris kulleriteenuse vastuvõttu Uuskasutuskeskuse turundusjuht Annika Altmäe. Lisaks võtsid annetusi vastu kõik seitse Uuskasutuskeskust üle Eesti ning kogumiskonteinerid Tallinnas ja Tartus.

Uuskasutuskeskuse tegevjuhi sõnul ei peaks ükski korralik asi lõpetama prügimäel ka kampaaniavälisel ajal. «Annetusi võtame me vastu aasta läbi, mitte ainult kampaania raames,» tuletas meelde Jüriska. Keskustesse Tallinnas, Tartus, Pärnus, Paides ja Narvas ning kogumiskonteinerisse Pirital on oodatud on kõik majapidamises üle jäänud puhtad ja terved esemed.

Uuskasutuskeskus (MTÜ Uuskasutus) on 2004 aastal Heateo Sihtasutuse, Eestimaa Looduse Fondi, SA Caritas, Rasmus Raski ja Priit Mikelsaare poolt loodud isemajandav sotsiaalne ettevõte, mille eesmärgiks on saata kasutatud asjad ringlusesse ning muuta uus-ja taaskasutamine lihtsasti kättesaadavaks ja igapäevaseks kõikidele Eesti. Saadud tulu investeeritakse uute keskuste avamistesse ning teiste heade mõjusate sotsiaalsete algatuste toetamiseks.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles