Koguks kleepse või jäätisepabereid: inimeste huvi tarbijamängude vastu pole kustunud

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kuvatõmmis Selver.ee

Poekettide esindajate hinnangul koguvad inimesed meelsasti auhinnamängus osalemiseks või soodustuse saamiseks kleebiseid, ostutšekke jm, kuid samas peab kampaania olema hoolikalt läbi mõeldud ning klientidele atraktiivne.

Selveri külastajad koguvad hetkel Päikesemängu raames kleepse ning kommunikatsioonijuhi Erkki Erilaiu sõnul on see on üks esimesi kleebistega kogumiskampaaniaid Eestis. «Mäng on väga populaarne - kliendid saavad kleebiseid kogudes osta kvaliteetseid, hoolega kampaaniasse valitud  esemeid pea poole soodsamalt,» märkis ta. Samadel põhimõtetel mängu korraldatakse ka jõuluajal.

«Eelmisel aastal otsustasime Päikesemängu vahele jätta, kuid klientide nõudmisel on see sel aastal tagasi. Tundub, et selliste mängude aeg ei ole veel kaugeltki läbi ja on palju kliente, kellele need mängud meeldivad, kes on nendega harjunud ja nagu tagasisidest nähtub, siis neid ka ootavad,» rääkis Erilaid. Samas nentis ta, et kindlasti tuleb mängu raames pakkuda atraktiivseid ja kvaliteetseid tooteid, mis tänu mängule muutuvad taskukohasemaks.

Coop korraldab suvel suurt autoloosi, milles osalemiseks peab makstes esitama Säästukaardi. «Usume, et osalemise mugavus on looside korral üks võtmeteguritest - seepärast saigi autoloosis osalemine tehtud kliendi jaoks võimalikult automaatseks ja mugavaks – ei pea ostma ühtegi loosipiletit, kleepima ühtegi kleepekat või kraapima lotot, vaid piisab sellest, kui klient registreerib oma igapäevaseid oste tehes Säästukaardi,» kirjeldas kommunikatsioonijuht Martin Miido.

Rimi pressiesindaja Katrin Bats tõdes samuti, et kampaaniamängu peab olema hea toode, ahvatlev auhind, mugav kampaania registreerumisvorm ja eelkõige selge kommunikatsioon, sest vastasel juhul kampaania lihtsalt ei jõua inimesteni. Rimiga koostöös mitmeid tarbijamänge korraldanud Colgate-Palmolive Eesti piirkonnajuht Mikk Kerge lisas, et mängu ette valmistades püütakse kokku panna võimalikult atraktiivne tervikpakett (korralikud auhinnad, kas siis mõni tarbeese, mida inimestel väga vaja on, või reisid põnevatesse kohtadesse). Sageli on üks kuni kolm peaauhinda ning lisaks teatud arv väiksemaid auhindu, et osalejal oleks siiski huvi ja lootus ka midagi võita.

Eestis on siiski tarbijamängud Kerge sõnul endiselt populaarsed ning osalejate arv üsna suur erinevalt Leedust, kus meie kogemuse põhjal tarbijad neist teadmata põhjusel väga enam ei huvitu. «Kindlasti on ka meil olnud mänge, mis on olnud osalejate arvu poolest väga edukad, aga vahel ka vähem edukamaid,» lisas ta.

«Kogemus näitab ka seda, et poesisene kommunikatsioon reklaamide näol on üks olulisemaid tegureid, samuti muude välireklaamikanalite kaasamine. Mida massiivsem kommunikatsioon, seda suurem registreerunute arv,» kinnitas Kerge. Rolli mängib ka samal ajal poes toimuv, mil tarbijamängus osalevad tooted oleksid kampaaniahinnaga ning eriväljapanekus esile toodud, mis omakorda suurendab müüki.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles