Chaneli kotte ihaldanud naised said tüssata

Chaneli kott - foto on illustratiivne.

FOTO: Anthony Behar/Sipa USA

Tarbijavaidluste komisjoni abiga saavad poelt raha tagasi naised, kellele lubati Chaneli käekotte, ent mis osutusid siiski võltsinguks.

Kaks naist tellisid möödunud aasta lõpus ER Boutique kauplusest kaks Chanel Jumbo käekotti maksumusega 2550 eurot tükk ning tasusid nende eest sularahas osade kaupa. Kotte hiljem lähemalt vaadates avastasid nad, et need ei ole autentsed ega poe poolt reklaamitud tootja valmistatud. Nad teavitasid poodi oma kahtlustest e-kirja teel ning helistasid lisaks Soome Chaneli kauplusse, kust saadi kinnitus, et antud kotil peab olema vasakus nurgas etikett ning koti vooder ei tohiks lainetada.

Kuna pood keeldus kaebuse lahendamisest, asusid naised ise oma väiteid tõendama. Neil oli ette näidata vastav tõend ja ekspertiis, mille kohaselt on tõenäoline, et kott ei ole autentne, kuna sellel puudub hologramm. Lisaks ei ole naha kvaliteet, kuju, logo, sissepressitud märk ja graveeritud kiri kooskõlas autentse Chaneliga. Kuna käekottide puhul oli tõenäoliselt tegemist võltsingutega, esitasid naised müügilepingust taganemise avalduse. Kuna kaupleja ei andnud sellele sisulist vastust, pöördusid nad tarbijavaidluste komisjoni poole, soovides tagasi saada 5100 eurot.

Pood vaidles esiti avaldusele vastu, selgitades, et ei ole Chaneli esindajaks Eestis, toodetel puudus pakend ning toode oli märkimisväärselt soodsama hinnaga kui uus Chanel. Pood teavitas tarbijat, et toode oli saadaval komisjonimüügis ning pärit füüsiliselt isikult sellisel kujul, nagu ta saabumise hetkel oli. Käekotil ei olnud kauplejapoolset lisagarantiid ning sellega ei käinud kaasas tootja kaart koos toote seerianumbriga jms.

Pood ei nõustunud tarbija esitatud ekspertiisiga, kuna selles polnud teostaja nime, lisaks oli ebaselge ekspertiisi teostamise pädevus ning selle teostamiseks kasutatud lähteandmed. Kaupleja ei pidanud enda kohustuseks hinnata, kas käekoti puhul on tegu tavapärase Chaneliga, kolmandate riikide turu jaoks toodetud käekotiga, praaktootega vms.

Naised esitasid komisjonile veel tõendeid. Näiteks pidas poe esindaja nendega SMS-ide kaudu kirjavahetust ning lubas neile tellida Chaneli käekotid, pakkudes osalise ettemaksu võimalust.

Komisjon uuris asjas olevaid materjale, kuulas käekoti ostjate selgitusi ja leidis, et nõue kuulub rahuldamisele. Tarbija väitel rikkus pood oluliselt müügilepingut, kuna ei teavitanud teda ostueelselt, et käekotid ei ole Chanel originaaltooted, seega müüdud asjal puudusid kokkulepitud omadused. Kaupleja vaidles sellele vastu väites, et müüs komisjonimüügis olnud käekotte ega vastuta nende originaalsuse eest. Naiste sõnul oli poemüüja kogu aeg selgitanud, et tegemist on Chanel toodetega.

Ostueelse suhtlemisega on komisjoni hinnangul tõendatud, et naistele lubati müüa Chanel käekotte ega mainitud komisjonimüüki. Poolte suhtlusest on näha, et pood asus tarbijate soovitud kotte tellima. Komisjon vaatas kotid üle, need olid uued. Käekottidele oli kantud Chaneli kaubamärgile sarnane jäljend. Käekottide mudelist võis tavaisik aru saada, et tegemist võib olla tõepoolest Chaneli õiget kaubamärki kandvate käekottidega.

Pood oleks pidanud juhtima tähelepanu pakendi ja tootja kaardi puudumisele ning selgitama, et tegemist ei ole originaaliga. Naised eitavad selgituste saamist ja pood ei ole tõendanud, et esitas neile need selgitused. Õige ei olnud ka väide, et kliendid pidanuks aru saama, et tegemist ei ole originaaltoodetega selle järgi, et neil oli soodne hind. Komisjoni hinnanhul ei ole usutav, et kui poemüüja oleks ostjatele teatanud, et müüb võltsitud Chaneli käekoti, oleks nad olnud nõus ostma võltsingut hinnaga 2550 eurot.

Komisjon tuvastas, et pood müüs naistele käekotid, jättes mulje, et need on Chaneli originaaltooted. Tarbijad on tõenditega piisavalt ümber lükanud, et tegemist ei olnud originaaltoodetega. Järelikult müüs pood võltsitud kaubamärgiga käekotte ja jättis tarbijatele sellest teatamata. Pood rikkus oluliselt müügilepingu tingimusi, mistõttu kuulub tarbijate nõue rahuldamisele.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles