Surmava roa serveerinud restoran ajab klientidel endiselt närvi mustaks

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maapähkliallergia on üsna levinud.
Maapähkliallergia on üsna levinud. Foto: Panther Media

Easingwold restoraniketi Indian Gardeni söögikoha töötajate ükskõiksuse tõttu suri allergilise reaktsiooni tagajärjel üks nende klient. Tundub, et traagilisest juhtumist pole õppust võetud, kuna restorani juhtkond ei näi oma käitumist isegi kahetsevat.

Hiljuti määrati Inglismaal vanglakaristus restoraniomanikule, kelle hooletuse tõttu sai surma pähkliallergia all kannatav klient, vahendab Daily Mail. Indian Garden restorani juhataja Mohammed Zaman vaevles võlgade käes ning püüdis restorani kulusid piirata. Näiteks vahetas ta kana Tikka Masala retseptis mandlid soodsamate maapähklite vastu, kuid ei muutnud roa kirjeldust ega teinud välja klientide allergiasümptomitest. Seda seniks, kui maapähkliallergia all kannatav Paul Wilson sõi roas enda teadmata sisse maapähkleid ning suri allergilise reaktsiooni tagajärjel.

Kuigi Zaman on juba oma karistuse saanud, jätkub sellegipoolest inimeste pahameel. Nimelt tekitas sotsiaalmeedias tormi tema poja Emrazi edastatud kiri restoraniketi püsiklientidele. Ta edastas klientidele vabandused hiljutiste sündmuste eest, millega on nende Easingwold restoranikett ajakirjanduse tule all olnud ning märkis, et isale määratud karistus tekitab neis suurt nördimust.

«Nii nagu oli restoraniketi asutaja Mohammedi missiooniks, soovime ka edaspidi pakkuda klientidele kvaliteetseid India toite. Oleme selle parandamise nimel teinud koostööd toiduohutusekspertidega ning lisanud menüüdesse teabe allergeenide kohta. Tegeleme praegu uue magustoidumenüü väljatöötamisega ning oleme palganud selle jaoks appi kogenud pagari Londonist,» kirjutas Zaman klientidele. Kirja lõpus lisas ta, et jook «Sunny Saturday Lassi» on nüüd saadaval veel ühes nende söögikohas.

Pahurad kliendid märkisid, et kirjas polnud vabandust ohvri perele ning see mõjus ebasobivana, kuna restoranikett sisuliselt reklaamis ennast. Daily Maili poole pöördus näiteks Kevin Hollinrake, kelle pojal on samuti pähkliallergia ning kes on mitmel korral restorani külastanud. «Kirjutasin neile vastu, et see avaldus tegi rohkem kahju kui kasu ning Zamani pere peaks lõpuks ometi süüd tunnistama,» sõnas ta. «Kiri oli šokeeriv ja tundetu ning näitab, et restoranitöötajad ei tee väljagi enda ega omaniku hooletusest ja ükskõiksusest, mis põhjustas inimese surma,» lisas Hazel Gowland.

Poja kaotanud Margaret ja Keith Wilsoni kinnitusel oli mees pähklitele niivõrd allergiline, et isegi nende lõhn võis talle allergilise šoki tekitada. Samas suutis Paul Wilson olla väga ettevaatlik ning sealjuures edukalt juhtida oma restoraniäri ilma pähklitega kokku puutumata.

«Miski ei too teda tagasi ning meil jääb üle ainult loota, et see juhtum tõstab restoranitööstuses teadlikkust allergeenide kohta ning midagi sellist ei juhtu enam kunagi,» lisas Margaret Wilson.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles