Loomapood nörritas klienti vale tootega

Pilt on illustratiivne.

FOTO: Panther Media/Scanpix

Loomapood saatis kliendile lubatust väiksema koeraaediku ning ignoreeris kliendi kirju, mistõttu otsustas ostja asja lahendada tarbijakaitseameti abiga.

Koeraomanik tellis märtsis Dog Tree OÜ-lt kutsikaaediku kõrgusega 80 sentimeetrit ning tasus selle eest 60 eurot (50 eurot aediku eest ja 10 eurot kullerteenuse eest). Kui kaup kohale jõudis, selgus, et aediku kõrgus oli hoopis 60 sentimeetrit ning tegelikkuses oli saadetud toode 40 eurot odavam kui see, mille ta oli tellinud.

Üllatav oli ka see, et kuigi tellija maksis kullerteenuse eest, pidi ta siiski kauba järele minema postkontorisse.

Kuna aedik ei vastanud tellimusele, soovis klient toodet tagastada, kuid pood ei vastanud tema saadetud kirjadele. Nõutu klient pöördus murega tarbijavaidluste komisjoni poole, et saaks sobimatu toote eest makstud raha tagasi.

Komisjon tuvastas, et toote mittevastavus lubatule on ilmne ning ostjal on õigus müügilepingust taganeda ning toote maksumus tagasi saada. Pood peab aga hüvitama lisaks toote maksumusele ka saatekulud. Poe esindaja ei esitanud tarbija kaebuses sisulisi vastuväiteid.

Kui tellitud toode ei vasta lubatud tingimustele, võib ostja nõuda müüjalt asja parandamist või võimalusel asendamist, kui sellega ei põhjustata müüjale ebamõistlikke kulusid või põhjendamatuid ebamugavusi, arvestades muuhulgas asja väärtust, lepingutingimustele mittevastavuse olulisust ning ostja võimalust saada sama toode oluliste ebamugavusteta mujalt. Müüja võib parandamise asemel asendada asja lepingutingimustele vastava asjaga.

Võlaõigusseaduse kohaselt loetakse müügilepingut oluliselt rikutuks ka siis, kui toote parandamine või asendamine ei ole võimalik või ebaõnnestub või kui müüja keeldub õigustamatult asja parandamast või asendamast või ei tee seda mõistliku aja jooksul pärast talle lepingutingimustele mittevastavusest teatamist.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles
Back