Maanteeameti soovitus teeb sõiduõpetaja nõutuks

Sõidueksameid saab varsti teha vaid üksikutes kohtades.

FOTO: Stanislav Moškov

Maanteeameti juhi Priit Saugi soovitus korraldada autokoolides õppetöö nii ringi, et õppesõit saaks toimuda kooli- ja töövälisel ajal teeb nõutuks Jõgeval tegutseva Ave autokooli juhi Ave-Lii Libliku.

Jõgevamaal tegutseva Ave autokooli õpilased, kes seda on soovinud, on ka senini saanud mingi arvu tunde Tartus sõita, ent kui sõidueksami tegemise võimalus Jõgevalt kaob, tuleb palju tihemini Tartu-vahet sõitma hakata, kirjutab Vooremaa. Et aga sõit ära tasuks, peaks ühele reisile kaasa tulema vähemalt kolm õpilast. Edasi-tagasi sõidu ja kolme õpilase tundide peale kulub aga ära peaaegu terve päev.

«Kui nõukogude ajal võis see teisiti olla, siis praegu on sõiduõppijatel ka üheks tunniks keeruline töölt või koolist ära saada, mis siis veel tervest päevast rääkida,» ütles Ave autokooli juht Ave-Lii Liblik.

Tema sõnul kasutavad ka noored emad lapsega kodus olemise aega tihti selleks, et autokoolis käia ja juhiload omandada. Kui üheks tunniks on lihtne last kellegi hoolde jätta, siis terveks päevaks hoidja leidmine on tunduvalt keerulisem.

Maanteeameti peadirektor Priit Sauk on meedias välja öelnud, et autokoolid peaksid oma töö ümber korraldama nii, et õppesõit saaks toimuda kooli- ja töövälisel ajal. Ave-Lii Liblik ei kujuta siiski hästi ette, kuidas oleks võimalik sõiduõpetaja nelikümmend töötundi õhtutundide ja laupäeva-pühapäeva peale ära mahutada. Ning õhtuti ja puhkepäevadel töötamise eest tuleks õpetajatele ilmselt ka suuremat palka maksta.

Teine küsimus on, kuidas õpilased õhtuti ja nädalavahetustel autokooli pääseksid: maakonnaliinide sõidugraafik on nädalavahetustel eriti hõre ja argipäeva õhtutigi väljub paljudesse sihtkohtadesse viimane buss kell kuus. Seepärast oli Ave autokool näiteks sunnitud ka oma teooriatunni alguse nihutama kella kuuelt õhtul kella neljale pärastlõunal.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles