Iseteeninduskassade levik jäi Eestis toppama

Iseteeninduskassa Keilas Rõõmu Kaubamajas.

FOTO: Mati Hiis/Õhtuleht.

Kuigi AS New Vision tuli esimeste iseteeninduskassadega Eesti turule ligi kahe aasta eest ehk 2009. aasta veebruaris, pole ettevõte peale seda neid täiendavalt paigaldanud.


New Visioni müügijuht Kaja Lust märkis, et ettevõte on tänaseks paigaldanud Baltimaadesse kokku juba üle saja kassa ning Keilasse Rõõmu Kaubamajja paigaldatud iseteeninduskassad olid esimesed Eestis.  

«Seni me Eestis rohkem iseteeninduskassasid paigaldanud ei ole, aga loodetavasti tuleb neile peagi lisa,» sõnas Lust.

Samas kinnitas ta, et iseteeninduslikud lahendused on New Visioni lähiaastate prioriteet ja seda nii Eestis kui ka teistes Balti riikides.

«Iseteeninduskassad kui sellised on vaid üks võimalus kasutada iseteenindust, lahendusi on teisigi,» selgitas Lust.

Näiteks arendab ettevõte ka nn self-scanning lahendust, mille puhul saab klient võimaluse skanneerida oma ostud müügisaalis kantava andmekoguja abil ise ning hiljem mugavalt ja kiirelt ostude eest tasuda.

Self-scanning on osa kliendile pakutavast lojaalsuspaketist, mis võimaldab personaalset lähenemist.

Lusti sõnul pole kohaliku tarbija jaoks iseteeninduses tegelikult midagi uut.

«Me kõik oleme ju kasutanud pangaautomaati, automaattanklat, parkimisautomaati.

Iseteeninduse kasutuselevõtt tõstab oluliselt kassade läbilaskevõimet, võimaldab tööjõudu efektiivsemalt kasutada, näiteks suunata vabanevad kassapidajad müügisaali kliente teenindama, kauba väljapanekute eest hoolitsema jne.

Kõige tähtsam on siiski teenindustaseme tõus, kliendile valikuvõimaluse pakkumine. Iseteeninduskassad võimaldavad kliendil ise kontrollida oma oste ja tagavad privaatsuse. Oluline on järjekordade vähenemine, sest pikad järjekorrad häirivad kliente kõige enam,» lisas Lust.

 

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles