Bussipileti ostmine osutus kilplaslikuks kadalipuks

GoBus teenindab mitmeid makonnaliine.

FOTO: Meelis Meilbaum / Virumaa Teataja

Pääskülast Hiiumaale sõita soovinud neiu avastas üllatusega, et ainus võimalus pääseda eelostetud piletiga bussi peale on sõita esmalt kesklinnas asuvasse Tallinna bussijaama, et siis veerand tundi hiljem taas Pääskülast  mööda vurada.

«Kuna olin tuttavatelt kuulnud, et Vana-Pääskülas ei pruugi Hiiumaa bussile peale mahtuda, siis tahtsin pilet ette ära osta,» rääkis neiu. Tpileti infosüsteemis puudus võimalus osta GoBusi väljumisele pilet, ka Tallinna bussijaama piletimüügiautomaadist ei lasknud sellist piletit osta.

«Bussijaama kassapidaja proovis mitut moodi ja laiutas lõpuks käsi, et tema ka müüa ei saa,» meenutas neiu. Kuna oli vaja kindlaks ajaks kohal olla, ostis ta pileti väljumisega bussijaamast. «Kui küsisin kassast, et kas oleks võimalik GoBusile teada anda, et ma tulen peale Pääskülast, siis öeldi, et seda ei saa. Kõigile kohtadele, mis Tallinnas tühjad on, müüb juht pileti ja keegi tühja kohta Pääskülani ei hoia,» meenutas tudeng.

 GoBusi kodulehel puudus võimalus pileti ostmiseks, ka ei leidnud ta sealt kohta, kus oleks saanud bussifirmat teavitada, et tuleb peale linnaservas asuvast peatusest.

Nii ei jäänudki neiul muud üle, kui sõita esmalt Pääskülas asuvast kodust kesklinna bussijaama, et siis 15 minutit hiljem taas kodus mööda sõita. «Me elama infoajastul, aga lihtlabase liinibussi peale saamine ja piletiostmine nõuab mõttetut sebimist,» ei jõua ta ära imestada.

GoBusi pressiesindaja Marko paloveeri sõnul saab Tpileti vahendusel osta küll piletit Tallinnast Hiiumaale, aga kui on soov tulla peale Pääskülast, siis tasuks kasutada Pilet.ee süsteemi.

«Bussipiletite erinevate edasimüüjatega on Go Busil erinevad kokkulepped ning tehniliste lahenduste ja kokkulepete tõttu ei ole tõesti võimalik igalt poolt konkreetset liini osta,» selgitas ta. Paloveeri sõnul tegutseb firma praegu  selle nimel, et luua tehniline võimekus T-pileti ja bussijaama eelmüügist piletiostuks ükskõik millisest peatusest. «Kahjuks hetkel ei oska me selle lahenduse valmimistähtaega lubada,» lisas ta. Ta kinnitas, et kui inimene ei soovi või ei saa internetist piletit soetada, siis Pääskülast bussijuhi käest saab seda ikka osta.

Paloveeri selgutus kohaselt puudub võimalus teavitada bussijuhti ühe reisija peale tulemisest  peatus hiljem, sest kõigi transpordiliikide logistika on ehitatud loogikale, et väljumisel kontrollitakse, palju on näiteks lennukis või bussis vabu kohti. Kui pileti ostnud inimene ei ole alguspunkti kohale ilmunud, siis koht vabastatakse.

«Aga jällegi, kui klient soovib tulla bussi peale Pääskülas ning buss seal peatub, siis on tal see võimalus. Pluss endale koha kindlustamiseks on võimalik pilet.ee kaudu antud marsruudi pilet ka ette osta,» lisas ta. 

Paloveeri sõnul ei müü GoBus oma kodulehe vahendusel bussipileteid, sest kasutatakse pilet.ee süsteemi,  kuna paindlikud ja mõistlikud kokkulepped nendega on olemas.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles