Prügifirma tühisõidupoliitika pahandas klienti

Prügikast.

FOTO: Liis Treimann

Prügifirma klienti pahandas viimata jäänud prügi ja seetõttu tühisõidu eest esitatud arve.

«Elame eramajas ja kliendilepingu järgselt toimub prügi äravedu iga kahe nädala tagant esmaspäeviti vahemikus 7.00–23.00. Prügikast tuleb selleks ajaks tõsta värava taha tänavale. Juhul kui klient unustab prügikasti nimetatud ajaks värava taha tõsta, sõidab prügiauto sellest mööda, pildistab tühja väravatagust ja saadab pildi kliendile, mille alusel kasseeritakse järgmise kuu prügiarvega sisse ka tühisõit,» kirjeldas toimetuse poole pöördunud naine.

ASi Keskkonnateenused suhtumine oli kliendi sõnul ükskõikne ning pigem teda süüdistav. Naine ei saanud aru põhimõttest, et prügivedajal ei ole aega kliendile probleemi tõttu helistada, kuid pildistamisaeg on olemas. Teisalt ei mõista klient seda, miks ei teavitata prügiviimisest kliente päev ette sõnumi teel, nagu tehakse näiteks arsti vastuvõttudel.

ASi Keskkonnateenused esindaja Argo Luude sõnul ei teavitatud enne tehniliste võimaluste puudumise tõttu, kuid firma tegeleb selle probleemiga.

«Oleme juurutanud uue tarkvara ja kui selle korralikult tööle saame, siis mõtleme ka võimalusele selline teavitamiste asi teha,» rääkis Luude võimalikust lahendusest.

Luude sõnul kasutab firma praegu meetodit, kus kõikidele klientidele on veograafik ette antud ja sealt on näha ka, millal vedu täpselt toimub. Meelespidamiseks soovitab Luude kasutada elektroonilist kalendrit, mis pidavat olema tasuta kättesaadav.

Meilivahetuses kliendiga selgitas firma samuti trahvi asjaolusid ning palus vabandust.

«Omavalitsus korraldab konkursi, et leida kõige odavama hinnaga vedaja. Seetõttu on prügiveo hinnad Eestis väga madalad, kuid nagu ikka – madal hind ja teenuse kvaliteet koos käima ei kipu,» seletas Luude.

Teenuse kvaliteeti on Luude sõnul omavalitsus reguleerinud hankelepinguga ja nagu ikka, lähtutakse sellest, mis on lepingus kirjas.

«Kui leping sätestab, et konteineritele on tagatud ligipääs 7.00–23.00, siis vedaja arvestab sellega ning vastavalt sellele koostab ka oma graafikud ja organiseerib töö. Kui vedaja rikub lepingut, siis tuleb tal üldjuhul maksta leppetrahvi, seega ka kui teine pool rikub lepingut, st konteinerile puudub lubatud ajal ligipääs, siis on paratamatu, et klient peab trahvi maksma,» sõnas Luude.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles