Tuntud arvutipoe pakutud garantiiremont ajas kliendi närvi

Klicki teeninduse kiirus jättis ostja hinnangul soovida.

FOTO: Toomas Huik

Tuntud elektroonikapoest ostetud tahvelarvuti garantiiremont venis seadme omaniku hinnangul liiast, poe kinnitusel saab seade korda mõistliku aja jooksul.

«Ostsin Klicki poest tahvelarvuti, kuid üheksa kuud hiljem ei saanud seda enam laadida,» rääkis venekeelse Postimehe poole pöördunud Igor. Ta viis selle Tartu Edeni keskuses asuvasse poodi garantiiremonti ning talle lubati, et paari nädalaga on seade korras.

«Nüüd on juba kuu möödas, aga arvutit ei kuskil. Mis aja jooksul peab garantiiremont tehtud saama?» soovis mees teada. «Mis mõte on sellisel garantiiremondil, kui eraparanduses kulub vea korda tegemiseks tund ja maksab see 20-30 eurot. Lihtsam on see summa maksta, kui oodata mitu kuud arvutit,» tõdes mees. Ta lisas, et pealegi saab pood alati öelda, et antud viga ei käigi garantii alla.

Tartu Klicki poe juhataja Jaano Poomre sõnul kulus aega varuosade ootamise tõttu. «Hetkel on remonditöö garantiis olnud 22 päeva, seega tagasisaamine ja puuduste kõrvaldamine on meie hinnangul jäänud mõistliku aja piiresse,» sõnas Poomre. Ta möönis, et mõnikord peab klient tõesti ootama natukene kauem, kuna varuosasid kohapeal ei ole ja need  tuleb  tellida tarnijalt, seega remonditöö aeg pikeneb.

Tasub teada

 Tarbijakaitseameti avalike suhete juhi Hanna Turetski sõnul kehtib kõikidele pikaajaliseks kasutamiseks mõeldud toodetele kaheaastane pretensiooni esitamise aeg.

 «Kui kaup osutub defektseks, on tarbijal õigus pöörduda pretensiooniga müüja poole. Ostjal on õigus nõuda müüjalt defektiga kauba parandamist või asendamist,» selgitas ta. Müüja võib valida esmasena ka parandamise, näiteks lähtuvalt oma kulutustest.

«Oluline on sellisel puhul teada, et esimesel kuuel kuul pärast ostu sooritamist on puuduste tõendamise kohustus müüjal, kes asjatundjate abiga selgitab välja vea tekkimise põhjuse ehk ekspertiis peab välja selgitama, kas tegemist on tekitatud kahjustusega või tootmisveaga,» rääkis Turetski.

Kui tegemist on kauba käsitlemisel tekitatud kauba kahjustamisega ning kaup on tarbijani jõudnud juba rikutuna ja tarbijal tekib kauplejaga vaidlus selle üle, kes selle kahju tekitas, võib Turetski sõnul olla raske selle tõendamisega.

Kui kaupleja pakub asendustoodet, siis asendatav toode peab olema sama värv, sama mudel, sama suurus. Kui samasugust toodet ei ole anda, on tarbijal õigus raha tagastamisele. «Seejuures on oluline teada, et kui tarbijal on soov kauba eest raha tagasi saada, siis muu toote vastu asendamine ega kinkekaardi pakkumine ei ole raha tagastamine,» toonitas Turetski.

Kogu ise tõendeid

Ta soovitab kauplejaga suhelda kirjalikult, et suhtlusest jääks jälg. «Kui tarbija ja kaupleja omavahel kokkuleppele ei saa, on tarbijal õigus pöörduda abi saamiseks tarbijakaitseameti juures tegutseva tarbijakaebuste komisjoni poole,» soovitas Turetski.

Ta lisas, et kui räägitakse garantiist, on oluline teada, et garantii andmise kohustust ei ole. «Kui antakse, peab olema tarbijale antud ka garantiitingimused ning sellisel juhul peab garantii igal juhul pakkuma rohkemat, kui seadusest tulenevast pretensioonist esitamisest tulevad võimalused toote parandamise, asendamise või lepingu lõpetamisega,» lisas ta.

Garantiiremondi tegemise aega seadus ei sätesta. Kui tarbija ei ole kaupluse pakutuga nõus, on võimalus pöörduda tarbijavaidlustekomisjoni, mille kohta saate täpsemalt lugeda www.komisjon.ee

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles