Pariisi-Tallinna lend maandus rikke tõttu hoopis Kopenhaagenis

Helen Mihelson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu

Pariisist Tallinna teel olnud Nordica lend maandus autopilooodisüsteemi rikke tõttu hoopistükkis Kopenhaagenis.

Postimehele kirjutas lennukis viibinud Raul, kelle sõnul oli Pariisist startinud ja Tallinnas maanduma pidanud lend igati ebameeldiv kogemus. 

Tema kirjelduse kohaselt hakkas eile hilisõhtul Tallinnas maanduma pidanud lennuk umbes tund aega pärast õhkutõusu tavapäratult rappuma, misjärel teavitati reisijad rikkiläinud autopiloodist. Tallinna lennujaama kodulehel seisis täna hommikul lennu taga märge «Hilineb».

«Pilootide kiituseks tuleb küll öelda, et nad oma rikki läinud autopiloodi ja jumal-teab-mis-veel-rikkis lennuki siiski ühes tükis maa peale tõid. Aga mitte Tallinnas, vaid Kopenhaagenis, kus õnnetud reisijad pidid veel ligi 30 minutit üsna palavaks muutuvas lennukis ootama, kuni SASi maapealne teenindus välja mõtles, mida selle seltskonnaga peale hakata,» kirjutas lennukis viibinud mees.

Nordica äriarendusdirektor Sven Kukemelk kinnitas hommikul Postimehele, et umbes poolteist tundi pärast lennuki õhkutõusu tuvastati pardakompuutri rike, mille tõttu ei töötanud enam autopiloodisüsteem. Sellisel juhul peab lennuk lähimas lennujaamas maanduma.

Kukemelk selgitas, et eileõhtust maandumist Kopenhaageni lennuväljal ei saa pidada hädamaandumiseks, sest reisijatele polnud tõsist ohtu ning lennuk maandus täiesti omal jõul ja tavapäraselt.

Pardal viibinud lugeja sõnul teatati mures reisijatele esialgu, et nad saavad oma pagasi kätte ning neile organiseeritakse hotell ning hiljem ka viis, kuidas siiski Tallinnasse jõuda. 

«Praktikas nägi asi välja aga nii, et pagasit ei antudki,» kirjeldas mees. Enamik reisijatel olid pagasis aga kõik esmatarbe- ja hügieenivahendid. «Hotelli paigutati tõesti, kuid tegemist on pigem ühiselamulaadse, napilt 2* hotelliga Cabinn. Muus osas valitseb reisijate hulgas teadmatus.»

Nordica esindaja selgitas, et kuna pilootidel on lubatud lennata vaid teatud arv tunde, ei saanud piloodid edasi lennata ning reisijad paigutati hotelli. Kukemelk ütles, et tavaliselt ööbivad lennufirma reisijad kolme või nelja tärni hotellides, kuid tema sõnul läks isegi hästi, et pühapäeva õhtul üldse vabu hotellitubasid leiti.

«Lootsime, et rike kõrvaldatakse hommikuks, kuid kuna Kopenhaagen pole meie tehniline baas, ei ole lennukit siiani suudetud korda teha,« ütles Kukemelk kella 8.40 ajal.

Tema sõnul loodetakse lennuk siiski tänase päeva jooksul korda saada. Kõik reisijad toimetatakse tänase päeva jooksul teiste lennufirmade abiga Tallinnasse.

Tallinna asemel Kopenhaagenis maandunud Raul kiitis lennuki pardameeskonda, kes oli igati abivalmis. Küll aga on tema sõnul neid, kes ei julge täna enam sama lennuki peale minna. 

«Loodame muidugi, et lennufirma siiski kõik reisijad kiiresti Tallinna toimetab ning kompenseerib tekitatud kahju nii luhtaläinud tööpäeva, lisaks osta tulnud hügieenitarvikute kui ka kõikide muude ettenägematute kulutuste näol,» sõnas ta. 

Intsidendi tõttu on tühistatud tänased Nordica lennud Amsterdamist ja Stockholmist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles