Kokad annavad nõu: kuidas igapäevatoit suupärasemaks muuta

FOTO: Elmo Riig/SAKALA

Toidu üksluisus võib kimbutada nii mõndagi kodukokka. Kogenud kokad jagasid Redditi foorumikeskkonnas ideid, kuidas igapäevasele toidule väärtust juurde anda - näiteks piisab juba sellest, kui kasutad õiget tüüpi õli või maitseaineid.

Üks kokk soovitas liha küpsetamine lõpetada enne täieliku küpsuse saavutamist, et vältida selle kuivamist, vahendab Daily Mail.

«Lõpeta küpsetamine õige pisut enne liha valmimist ning lase sel paar minutit lihtsalt olla. Liha küpseb selles talletatud soojuse abil ise lõpuni ning säilitab sealjuures hea maitse ja mahlasuse,» kirjeldas ta. Redditi kasutajad nõustusid sellega ning sarnast meetodit soovitati kasutada ka pošeeritud munade valmistamisel.

Teine kokk soovitas suuremat tähelepanu pöörata toidu maitsestamisele, kuna just see väike liigutus andvat toidule palju juurde. Kuigi see tundub elementaarne, on paljud inimesed siiski õigete maitseainete valimise ja kasutamisega hädas. Koka sõnul piisab esialgu kasvõi soolast-piprast, kuid need olgu kvaliteetsed.

«Samuti tasub ära unustada jodeeritud lauasool. Kasutage parem meresoola või roosat Himaalaja soola, mida saab ise veskis jahvatada – sama kehtib ka pipra kohta, millel on palju erinevaid sorte» andis ta nõu.

Ka tavapärase vormiroa saab lihtsate nippidega uueks muuta. Kokad tõid näite, et juustuga pastale võiks lisada näiteks lusikatäie jogurtit, mis muudab toidu kreemjamaks.

«Kui sa juba tead, kuidas mõnd toitu hästi valmistada, siis proovi sellesse lisada mõni koostisosa, mis on teiste konsistentsiga sarnane ning katseta, kuidas see lõpptulemust mõjutab,» pakuti Redditis.

Kahtlemata ei saa unustada küpsetusõlisid ning nende sobiliku temperatuuri valimist. Tasub jälgida õli suitsemispunkti, milleni jõudes hakkab õli suitsema ning omandab ebameeldiva maitse, lisaks võivad tekkida mürgised ühendid.

Kõige kõrgema suitsemispunktiga on avokaadoõli. Rafineeritud avokaadoõlil on suitsemispunkt 271 kraadi ja rafineerimata õlil 255 kraadi.

Seega tasub eelistada kõrge temperatuuri jaoks avokaado-, oliivi- või (rafineeritud) kookoseõli. Madalamal kuumusel küpsetamiseks sobivad rapsiõli ja päevalilleõli ning asja ajab ära ka või.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles