Tasub teada: kuidas said tuntud kaubamärgid oma nime

FOTO: SCANPIX

Edukatel kaubamärkidel on enamasti lühike ja lööv nimi, mida teatakse üle maailma. Küll aga on mitmetel neist nime saamise taga lugu või fraas, millest nimi lühendatult kokku on pandud.

Business Insider pani kirja mõned populaarsed kaubamärgid ning kirjeldas nende nimede saamislugu.

Ikea. Ikea looja Ingvar Kamprad kombineeris nime oma initsiaalidest (I. K.) ning talu ja küla nimest, kus ta üles kasvas – Elmtaryd ja Agunnaryd (E. A.).

Lego. See tähendab lühendatult kombinatsiooni taanikeelsetest sõnadest «leg got», mis tähendab «mängi hästi».

Reebok. See seostub afrikaani keelest tuleneva sõnaga «rhebok», mis tähendab antiloopi. Nimi viitab looma kiirusele ja graatsiale.

Skype. Tegu on samuti lühendatud versiooniga väljendist «Sky Peer-to-peer», mis omakorda lühendati Skyperiks ning lõpuks kärbiti sealt maha ka viimane R.

Sony. Nimi on tuletatud ladinakeelsest sõnast «sonus» (heli) ning slängisõnast «sonny boy», mille all peeti 50ndatel silmas tarka ja esinduslikku meest.

Virgin Atlantic. Sir Richard Bransoni Virgin Groupi osalusega lennufirma sai nime ühe Bransoni kolleegi väiksest märkusest, et «oleme ärinduses alles totaalsed neitsid».

Yahoo. Tegu on akronüümiga fraasist «Yet another hierarchical officious oracle» (Jälle üks hierarhilineüliagar oraakel), kuid selle tähenduseks on peetud ka «Gulliveri reiside» raamatus nimetatud väljamõeldud liiki.

Spotify. Selle loojad Daniel Ek ning Martin Loretzon tegid parasjagu ajurünnakut ettevõttele nime mõtlemiseks ning Ek kuulis kolleegi ühe pakkumisena valesti sõna «Spotify». Kuna see nimi tekkis väga juhuslikult, tundsid nad veidi piinlikkust ning ütlevad nüüd, et nimi on kokku pandud sõnadest «spot» ja «identify».

Starbucks. Kohvigigant sai nime tegelase järgi «Moby Dicki» raamatus ning väidab, et nimi näitab ühtaegu mere romantilisust ning vanade kohviga kauplejate traditsiooni merd sõita.

Amazon. Selle juht Jeff Bezos soovis ärile nime, mis algaks A-ga. Ta leidis, et maailma suurima jõe nime kasutamine on parim variant ärile, mida ta lootis suureks ja edukaks kasvavat.

Blackberry. Telefoni nimesaamise lugu on lihtne – selle klahvistik sarnaneb marjakobaraga.

Canon. Algul kutsuti seda budistliku jumalanna järgi Kwanoniks, kuid ettevõte muutis nime 1935. aastal, et rohkem sihtida ja silma paista välismaisel turul.

Google. Nimi pärineb matemaatilisest terminist googol, mis tähendab kümmet sajandas astmes ehk siis ühte, millele järgneb sada nulli.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles