Eesti noored vaatavad järjest vähem televiisorit

Noored vaatavad meelsasti Youtubest videosi.

FOTO: Caro / Klaus Westermann / Scanpix

Google’i tellitud uuringu kohaselt vaatas alla 25-aastastest Eesti noortest iga nädal televiisorit 68 protsenti, kuid Youtube interneti videokeskkonda 93 protsenti.

Tele2 tootedirektori Katrin Aroni sõnul kirjeldab Youtube’i kasutusuuring päris hästi seda, mis noori tegelikult huvitab ning kuhu kogu ühiskonna meediatarbimine liigub. «Noored tunnevad vajadust olla pidevalt võrku ühendatud ning televiisor seda ühepoolse kommunikatsioonikanalina ei paku,» rääkis Aron.

Uuringust selgus, et 45 protsenti Youtube’i videokeskkonna kasutajatest jälgis samal ajal paralleelselt ka televiisorit või mõnda muud meediaseadet.

«Inimesed vajavad järjest rohkem ja suuremaid doose uut infot korraga. Tähelepanuvälp ehk aeg, kui suudetakse ühele asjale keskenduda väheneb ning vaja läheb rohkem stiimuleid. Mitme asja korraga tegemine, kasvav infomaht- ja tarbimine põhjustab osadele stressi, kuid võib olla ka inimevolutsooni järgmine etapp,» ütles Aron.

Uuringu kohaselt on arvuti 53 protsendiga peamine vahend, millega Youtube videokeskkonda vaadatakse ning 33 protsenti kasutab selleks nii arvutit kui nutitelefoni. «Telefoni ja tahvelarvuti tähtsus põhilise meediaseadmena kasvab ning nende ekraanid muutuvad suuremaks,» prognoosis Aron.

Euronics Eesti esindaja Kristjan Terase sõnul on noorte tarbimisharjumused väga vähesel määral mõjutanud väiksemate telerite müüki. «Teisalt on viimasel ajal märgatavalt tõusnud suurema diagonaaliga televiisorite läbimüük. Lisaks saab tänapäevaste nutiteleritega YouTube'i ka suurelt ekraanilt vaadata,» selgitas Terase.

Uuringu kohaselt kasutab 76 protsenti kõigist internetikasutajatest Youtube’i vähemalt korra kuus ning 23 protsenti iga päev. Alla 25-aastastest internetikasutajatest kasutab Youtube’i iga päev 59 protsenti. Uuring põhineb  Youtube’i kasutusstatistikal ning TNS Emor 2015. aastal läbiviidud küsitlusel.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles