Hirm kliimasoojenemise ees sundis šokolaaditootjat tegudele

Kliimasoojenemine võib viia šokolaadi ja kohvi nappuseni.

FOTO: Panther Media/Scanpix

Kuigi ettevõtted kipuvad kehvades müükides just ilmastikku süüdistama, unustavad ka kliendid sageli ära, kui palju tooraine kasvutingimused tegelikult rolli mängivad selles, et maiused poelettidele jõuaks.

Palju on räägitud sellest, et kliimasoojenemine raskendab mitmete kultuuride kasvatamist, millest üheks on ka kakaopuu, vahendab Business Insider.

Mars Chocolate, kellele kuuluvad näiteks M&M ja Snickersi kaubamärgid, on otsustanud jätkusuutliku tootmise nimel suure sammu astuda. Nimelt palkas Mars meteoroloogide meeskonna, kes on pühendunud ilmatingimustele ja nende mõju analüüsimisele, mis puudutab šokolaaditööstust.

Marsi Põhja-Ameerika ala tegevjuht Greg Harnish kinnitas, et ilmal on šokolaadi tootmisele ning äriedukusele suurem roll kui arvata osatakse. «Meteoroloogid teostavad maailma ilmastikuolude analüüse, et aidata Marsil teha otsuseid toodete tooraine hankimisel,» lisas Marsi kaubandusvaldkonna juht Katie Johnson.

Šokolaadi valmistamise protsess hõlmab paljusid koostisosi, mistõttu on meteoroloogidel oluline ülesanne analüüsida, kuidas ilmastikumuutused toorainete varusid mõjutavad. Nad võtavad arvese ka tulevasi sündmusi, mis võiks toorainete tarnet puudutada - näiteks torm, mille tõttu ei saa laev toorainet kohale toimetada.

Näiteks valdava osa mandlitest tarnib Mars Californiast, kus ollakse aga hädas kuivade suvedega, millega ei tagata mandlite kasvamiseks vajalikku niiskust. Meteoroloogid uurivad sel puhul piirkondade ilmastikumuutusi ning ennustavad, kas on lootust saada vajalikku mandlisaaki või mitte.

Johnson märkis, et kui kliimatingimuste hüppelised muutused ajas jätkuvad, raskendab see tooraine vajaliku koguse saamist, sest isegi kui toorainet on piisavalt, ei pruugi kõik sellest olla kvaliteetne. Näiteks kakaokasvatajad on eriti hädas üleujutustega, harvad pole ka kogu põldu laastavad taimehaigused.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles