Uutel autodel peavad nüüd olema päevasõidutuled

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autotuled.
Autotuled. Foto: Reuters/SCANPIX.

Alates tänasest peavad kõik uued sõiduautod ja kaubikud Euroopas olema varustatud päevasõidutuledega, veokite ja busside puhul hakkab see nõue kehtima 2012. aasta augustis.


Päevasõidutuled süttivad mootori käivitamisel automaatselt. Loodetakse, et nende kasutamine parandab liiklusohutust, sest sõidukid on teistele liiklejatele paremini näha. Samuti tarbivad need tuled võrreldes praegu kasutatavate lähituledega vähem energiat. Riikides, kus päevasõidutuled juba on kohustuslikud, on leitud, et tegemist on liiklusohutuse seisukohast väga positiivse arenguga.

Tööstuse ja ettevõtluse eest vastutav Euroopa Komisjoni asepresident Antonio Tajani selgitas: «Päevasõidutuled aitavad Euroopa teedel õnnetusi vähendada. Selliste tulede kasutamine on hea ka keskkonnakaitse seisukohast, sest tavaliste tulede kasutamisega võrreldes madalam energia tarbimise määr vähendab süsihappegaasi heiteid.»

2009. aastal hukkus Euroopa teedel üle 35 000 inimese, surmadele lisandub neli korda rohkem alalise puude kaasa toonud vigastusi, 10 korda rohkem raskeid vigastusi ja 40 korda rohkem kergemaid vigastusi. Need numbrid on vähenemas, sest võetud on mitmesuguseid meetmeid, sealhulgas parandatud sõidukite turvatehnoloogiat, teede infrastruktuuri ohutust ja sõidukoolitust.

Hiljutine uuring päevasõidutulede kohta näitas, et teedel liikujad, kaasa arvatud jalakäijad, ratturid ja mootorratturid, märkavad päevasõidutulesid kasutavaid autosid kiiremini kui lähituledega autosid. Päevasõidutuledega varustatud autodel süttivad tuled mootori käivitamisel automaatselt. Kui on pime, peab juht sõidutuled käsitsi sisse lülitama. Sel juhul lülituvad päevasõidutuled automaatselt välja.

Keskkonnakaitse seisukohast märgitakse, et päevasõidutuled aitavad edukalt suurendada sõidukite nähtavust. Kuna see tehnoloogia on välja töötatud päevasel ajal kasutamiseks, on see tunduvalt tõhusam kui praegune tuledesüsteem. Päevasõidutulede puhul on energiatarbimine umbes 25–30 protsenti tavapärase sõiduvalgustuse omast.

Täna jõustuv direktiiv, millega muudeti kohustuslikuks sõidukitele päevasõidutulede paigaldamine, tõstab oluliselt liiklusohutust Euroopa teedel. Direktiiviga ühtlustatakse seni liikmesriigiti suuresti erinenud riiklikud nõuded päevasõidutulede kohustuslikuks paigaldamiseks uut tüüpi autodele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles