«Suhkrusõda» muudab pakendeid

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maiustuste tegijad on hakanud müüma aina väiksemaid pakke.
Maiustuste tegijad on hakanud müüma aina väiksemaid pakke. Foto: SCANPIX

Kuna aina enam inimesi maailmas püüab suhkru tarbimist vähendada, siis mõjutab see lisaks toodete koostisele ka pakendite suuruseid.

Võrreldes 2014–2015 aastaga on n-ö tervislike vahepalade tootmine kasvanud maailmas seitse protsenti, samas kui tavaliste oma viis protsenti, teatas Euromonitor.

Tervislike suupistete buum sai analüütik Jack Skelly sõnul alguse Lääne-Euroopast ja Põhja-Ameerikast ning on nüüd muutmas toiduainetööstust. «Suhkrusõda» on kasvatanud tarbijate teadmisi toidu koostisosade kohta ning inimesed on oma tarbimist hakanud rohkem jälgima.

Euromonitori uuringu kohaselt otsib 47 protsenti tarbijatest tooteid, kus on suhkrut kas vähem või puudub see üldse.

«Suhkru demoniseerimine on muutnud suupistete koostist,» rääkis analüütik John George. Kui 2015. aastal kasutati tavapäraste suupistete tegemiseks 15,5 miljonit tonni magusaineid, siis n-ö uut tüüpi vahepalad sisaldasid neid märksa vähem – kõigest kolm miljonit tonni.

Tervislikud trendid ei mõjuta mitte ainult toodete koostist, vaid ka pakendi suurust. Analüütiku Karine Dussimoni sõnul on näha, kuidas tavaliste suupistete pakkide suurused muutuvad.

Suuremate pakkide puhul antakse mõista, et need on jagamiseks. Väiksemad on muutunud n-ö ampsupakkideks. Uued pakendid aitavad kontrollida paremini portsjonite suurust ning vähendavad inimeste süütunnet, kui nad on impulssostuna maiustusi soetanud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles