Seitse käitumismustrit, mille pärast kolleegid sind ei salli

FOTO: Panther Media/Scanpix

Mõni inimene veedab töökaaslastega nädalas rohkem aega kui sõpradega. Kui kolleegidki püüavad tööajal sind vältida ning meeleldi ei suhtle, on tõenäoliselt põhjus sinus endas.

Nimelt on mõned levinud käitumismustrid, mida enda puhul ehk tähelegi ei pane, aga mis ärritavad kolleege või panevad usaldust sinu vastu lihtsalt kaotama, vahendab Muse.

Sa räägid liiga palju. Keegi ei taha kuulata kolleegi, kes räägib lakkamatult iseendast. Suuna oma tähelepanu siiski kahepoolsele dialoogile ning näita üles huvi vestluskaaslase vastu. Küsi avatud küsimusi ning pööra kolleegi vastustele tähelepanu. Pea meeles, et hea vestluskaaslane on eelkõige hea kuulaja.

Sa klatšid ja kurdad kogu aeg. Kui kolleegi on lõpetanud küsimise: «Kuidas sul läheb?», on see ilmselt seepärast, et sul on alati midagi negatiivset vastata ning sa jäädki sellest rääkima. Lisaks, kui sa räägid pidevalt edasi informatsiooni, mida on teised sulle usaldanud, viib see lõpuks usalduse kaotamiseni. Kui oled kord juba kellegi usaldust murdnud, siis on raske seda tagasi võita.

Sa hilined sageli. On vähe asju, mis ärritavad rohkem kui see, et pidevalt peab kellegi järel 45 minutit ootama. Kui hilined ärikohtumisele või veedad sõpradega pikki lõunapause, saadab see kolleegidele signaali, et sul on kehv ajaplaneerimise oskus või sa lihtsalt ei hooli teiste ajast. Sa pole ainuke, kellel on kiire, mistõttu peaksid teistega rohkem arvestama, sest hilinemine ei too kaasa midagi head.

Sa oled ettearvamatu. Ühel hetkel sa naerad ja naudid koosviibimist, teisel tormad sõnagi lausumata välja. Seesugune ettearvamatus teeb teistel sinuga suhtlemise raskeks. Eriti veel, kui sa pead ennast kogu aeg ohvriks ning arvad, et keegi ei mõista sind. Kõigil esineb vahel kehvemaid päevi, kuid kui inimesed ei saa pidevalt sinu emotsioonidest aru, oleks aeg hakata neid kontrollima. Suhtumise muutmine tähendab ka seda, et korrigeerid oma harjumusi, et sa ei murduks stressi all.

Sa õelutsed. Kui kirjutad sotsiaalmeedias õela alatooniga kommetaare või teed imelikke nalju ning pead inimestele selgitama, et tegu on naljaga, ei aita see sugugi sõpru võita. Huumor tuleb kasuks vaid väikestes koguses ja siis, kui see pole otseselt kellegi vastu suunatud.

Sa ei vabanda kunagi. Sa ei taha võtta vastutust ühegi vea eest ning seetõttu on sul raske ka vabandada. Vigade tunnistamine näitab, et sinagi oled inimene ning julged vastutust võtta. Kui püüad viga kellegi teise kaela veeretada, peaksid küll häbi tundma.

Sind ei saa usaldada. Raske on suhelda ebausaldusväärse inimesega, seda nii äri- kui sõprussuhetes. Nii ei ole sul tõenäoliselt ka ettevõttes pikka pidu. Kui teed vea, siis tunnista seda. Kui teed sama viga juba korduvalt, siis ei huvita sind ilmselt ettevõtte käekäik ega teistega arvestamine ning tekitad tahtlikult segadust.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles