Tasub teada: mida varuda autosse juhuks, kui peaksid jääma lumevangi (1)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Lund sajab päev-päevalt juurde ning liiklusõnnetusedki sagenevad, mistõttu on oluline meelde tuletada, milliseid esemeid tuleks pikemate sõitude puhul autosse varuda.

Tuleb mõista, et õnnetus ei hüüa tulles ning pole välistatud olukord, mil tuleb autos lumevangis istuda. Lumevangi jäämise üheks eredaimaks juhtumiks võib ehk pidada kuue aasta tagust Padaoru intsidenti, mil lumevangi jäi nii sõiduautosid, reisibusse kui veoautosid, milles ootas päästmist sadu inimesi.

«Pärast Padaorgu (lumevangis olemist 2010 – toim.) mõningased elulised muudatused ma tegin, kuna sõidan palju ringi,» rääkis tuntud kokk Riho Leppik BBQ Cateringist. Juba järgmisel päeval pärast lumevangist pääsemist hakkas ta paari asja igapäevaselt lisaks kaasa võtma.

«Kui ma talvel sõidan, siis paak on pigem täis,» rääkis kokk. Kindlasti peab talvel sõitma minnes kütusepaak olema vähemalt pooltäis. «Seal ma sain hästi aru, et poole paagi kütusega võib mootor ilusti 48 tundi käia, enne kui paak tühjaks saab,» rääkis Leppik.

Ka on tal nüüd alati pagasiruumis varuks kaks Snickersit, mis tõstavad kiiresti veresuhkrut ja täidavad kõhtu ning koka sõnul annavad hädaolukorras vajalikud toitained kätte. Lisaks on autos alati varuks pudel vett ja toos tikke.

«Need asjad panin juba järgmisel päeval (pärast Padaoru juhtumit – toim.) autosse ja need on seal siiani, paar korda olen neid värskemate vastu vahetanud,» rääkis Leppik. Kogu aeg on autos kaasas väike labidas. «Väike labidas oli ka Žigulite ja Moskvitšide ajal soovituslik,» lisas mees.

Praegust ilma ja lumeolusid peab Leppik heaks. «See on täiesti normaalne talv, nii peabki olema. Mõistlik kiirus ja kaine pea, muud midagi,» sõnas Leppik. «Olen veeuputuse keskele sattunud, merel uduvangis olnud, aga et Eestis midagi nii võimast, vägevat ja tugevat on, poleks isegi suutnud ette kujutada,» kirjeldas Leppik kuue aasta taguseid sündmusi meenutades.

Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse juht Hannes Kullamäe märkis, et tõepoolest ei tee paha talvisteks pikemateks sõitudeks varustada auto mõne teki ja joogiveega, kuid kõige olulisem on siiski kaasas kanda laetud mobiiltelefoni, et häda korral abi kutsuda.

«Talvisel ajal võivad nutitelefonide akud kiiresti tühjaks saada, seetõttu võiks pikemaid marsruute ette võttes alati kaasa võtta akupanga ja telefoni laadimisjuhtme. Samuti tuleks kaugemaid sõite planeerides varuda piisavalt kütust, et sihtkohta jõuda,» andis Kullamäe soovituse.

Ta lisas, et igas autos peaks tagavaraks olema ka helkurvest juhuks, kui tekib vajadus autost väljuda – sel viisil on inimest teel paremini näha. Lisaks ei tohi unustada autos kaasasolevat kohustuslikku varustust, milleks on ohukolmnurk, tulekustuti, tõkiskingad ja esmaabivahendid.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles