Poodide taktikad, millega inimesi pühade eel rohkem raha kulutama pannakse

Ka veebipoodidel on pühade eel ostuhulluses lihtne inimestega trikitada.

FOTO: Panther Media/Scanpix

Jõulude eel on naeruväärselt lihtne liigselt raha raisata, sest jõulutooteid ja sooduspakkumisi leidub kauplustes ohtralt. Poed kasutavad samuti võimalust ning on loonud mitmeid taktikaid, kuidas inimesi rohkem kulutama saada.

Kui tahad oma pühadeaegsele kulutamisele piiri seada, siis käi poes ringi avatud silmadega  ning eira poodide trikke, kirjutab Business Insider.

Nad rõhuvad pühadeteemalisele õhkkonnale. Jõulupühad on alati südantsoojendav aeg ning sellele panustavad ka poeketid – nad tekitavad sinus emotsioone võluvate dekoratsioonidega ning rõõmsameelse pühademuusikaga. Inimesed kipuvad kogu selle ilu ja headuse kestel unustama kriitilise mõtlemise ning tagajärjeks on liigne kulutamine asjadele, mida nad ei pruugi vajada.

Nad lubavad allahindlusi. Allahindlused meelitavad paljusid poodi. Jõulude eel võib aga tegu olla peibutusega, sest poodidel on mõne nädala tagustest sooduskampaaniatest veel kaupa alles (näiteks Black Friday novembri lõpus) ning seega polegi sooduskampaania reklaamimine vale. Sageli on allahindluste sildid punased, sest sellele värvile reageerivad inimesed kiiremini ja jõulisemalt.

Nad paigutavad kallimad tooted silmade kõrgusele. Poed tahavad enim seda, et tulutoovad kaubad hakkaks klientidele kiiresti silma ning parim viis selleks on need paigutada just silmade kõrgusele. Tasub vaadata ka madalamatesse riiulitesse, sest võid leida sealt nii mõndagi head ja soodsamat.

Nad lubavad ainukordset pakkumist. Poed ei panusta mitte ainult sooduspakkumistele, vaid teevad ka teatud ajal kehtivaid kampaaniaid, näiteks ostes kaks toodet, saad kolmanda tasuta. Vahel aga luuakse kliendile illusioon, et pakkumine on ennenägematult hea ja lühiajaline ning klient tahab kohe selle õnge minna. Tõsi on aga see, et pakkumisi tuleb teisigi ning samamoodi teisteski poodides. Pigem tasub ostu vajalikkus läbi mõelda, mitte kiiresti otsuseid teha.

Nad pakuvad näidiseid maitsta või proovida. Uue parfüümi või šokolaadi näidis aeglustab kliendi liikumist ning paneb teda poes kauem aega veetma. See suurendab ka tõenäosust, et klient sooritab selle ostu. Seda taktikat kasutavad poed eriti pühade lähenedes, mil su maitsemeeled ei suuda maiustustele vastu panna.

Nad valivad strateegilisi värve. Kauplused tervitavad kliente soojade oranžide, punaste ja kollaste toonidega, samas kui poe sisemus on sinine või roheline, mis julgustab inimesi rohkem ostma. Pühade lähenedes kiputakse panustama just punasele ja rohelisele, mis on tuntud jõuluvärvid.

Nad suurendavad müügiala. Poe suurus mängib rolli, sest keegi ei taha jõuluoste teha kohas, kus on kitsas ja ebamugav. Seega püüavad poed oma letid ümber paigutada ja teha visuaalselt rohkem ruumi aina enamatele ostlejatele.

Nad kasutavad võrdlusmomenti. Harvad pole juhud, mil poeletil on kõrvuti kallis toode koos märksa soodsamaga. Kui inimene näeb kalli toote hinda, tundub soodsam toode talle hea ja mõistlik ost. Samas ei pruugi see olla veel parim pakkumine ning hinna ja kvaliteedi suhtelt on võimalik paremgi toode leida, kuid kliendi tähelepanu sinna enam ei ulatu.

Nad toovad kassa lähedale hulga ahvatlevaid tooteid. Kassa lähedal on kõige magusam müügiala, sest järjekorras seistes kipub inimese pilk ikka nendesse riiulitesse rändama ning tekkida võib ka ostuotsus. Seniks, kui oled juba poes tiiru peale teinud ning jõuad kassasse, oled juba väsinud end kontrollimast ning võid teha ostuotsuseid kergemalt. Seepärast paigutavadki poed sinna jõulumänguasju ja –maiustusi.

Nad ei ümarda hindu. Kui näeme hinda 0,99 eurot, siis ei ümarda me enamasti seda automaatselt ühe euroni. Kui toode maksab 1,99 eurot, siis kiputakse mõtlema pigem nii, et see maksab ühe, mitte kaks eurot. Seega on poodidel kaval seda taktikat kasutada ning hindu mitte ümardada.

Nad pakuvad tasuta tarnet. Jõuluajal on tavaline, et mõni toode hakkab laost otsa lõppema. Neist lahtisaamiseks pakutakse näiteks tasuta tarnet ning jäetakse mulje, et tegu on parima pakkumisega. Samas ei saa välistada, et mõne konkurendi juures on see toode veel soodsam. Lisaks tuleb arvestada, et jõulude eel võtab kauba koju toimetamine märksa kauem aega ning lõpuks pead ihaldatud toodet ikka nädala ootama.

Nad nöörivad viimase hetke ostlejaid. Nende jaoks on küll mugavaks lahenduseks veebipoed ja järgmisel päeval kauba kohaletoimetamine, kuid kuna tegu on kiire ajaga, võib selle maksumus väga kõrgeks kujuneda. See on vastupidine taktika eelmise punktiga, mil kasutatakse ära just hajameelseid poodlejaid. Seepärast püüa ostud varakult ning ära kuluta raha viimase hetke tarnele.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles