Nipinurk: kuidas aru saada, kas talverehvid on veel sõiduks sobivad?

Talverehvid.

FOTO: Arvo Meeks/Valgamaalane

Neljapäevast on talverehvid igal sõiduautol kohustuslikud. Naast- või lamellrehvidest on aga jääl ja lumel vähe kasu, kui need nõuetele ei vasta.

Eesti Rehviliidu tegevjuht Kaur Kuurme ütles, et talverehvide kontrolli on kõige mõistlikum alustada rehvimustri jääksügavuse mõõtmisega. «Kui see on kuni kolm millimeetrit või alla selle, siis tuleb rehvid kohe välja vahetadata. Seaduse järgi võib kolme millimeetrise mustri jääksügavusega küll veel sõita, kuid paraku ei ole sellisel rehvil enam pidamist,» toonitas ta.

Kuurme soovitab talverehvi välja vahetada hiljemalt siis, kui mustrisügavus on veel neli millimeetrit, sest nii on ohutum liigelda endal ja ka kaasliiklejatel.

Lamellrehvi eelistajad peavad kindlasit jälgima, et rehv oleks mõeldud põhjamaisesse kliimasse. «Kesk-Euroopa lamellrehvid on mõeldud sõitmiseks temperatuuril 0 kraadist ülesse. Miinuskraadide juures on sellise rehvi kummisegu piisavalt kõva ning sellel puuduvad vastavad omadused pidamiseks lumel ja jääl,» selgitas Kuurme

Kesk-Euroopa lamellrehvi ja põhjamaisesse kliimasse sobiva lamellrehvi pidamise erinevus jääl võib olla kuni 25 meetrit ning lumel 15 meetrit. «Põhjamaisesse kliimasse sobival lamellrehvil on reeglina märgistus, milleks on lumehelbeke kolme mäetipu keskel,» ütles ta.

Naastrehvide puhul tuleb jälgida seda, et naastude arv ei erineks rehvide vahel üle 25 protsendi. «Seega, kui ühel rehvil on peaaegu kõik naastud alles ning teisel rehvil, mis sama sõiduki all, ainult pooled naastud alles, siis peaks sellise rehvi välja vahetama,» sõnas Rehviliidu tegevjuht. Seaduse järgi ei tohi sõidukil kasutavates naastrehvides naastude arv rehvides erineda rohkem, kui veerandi jagu võrreldes suurima naastude arvuga rehviga.

Kuurme sõnul peaks naastrehvi, mis on üle viie aasta vana, välja vahetama, olenemata sellest, et mustrit võib olla seal veel 5-6 millimeetrit, sest kummisegu läheb aastatega järjest jäigemaks ning pidamise omadused kaovad. «Vanal rehvil saab sõrmega kindlaks teha, kas kummisegu on veel elastne või siis päris jäik. Kui see on jäik, mis võib meenutada isegi plastmassi, siis sellisel rehvil vajalikku pidamist enam ei ole,» ütles ta

Lamell- või naastrehvi vahel kaaludes, peab iga liikleja ikkagi hindama enda igapäevast sõidutrajektoori. Kui valdavalt sõidetakse linnas ning vahest põhimaanteedel, siis peaks lamellrehviga kenasti hakkama saama. Kui aga on palju maanteel sõitu ning sõidetakse ka kõrvalteedel, siis on ikka kindel soovitus kasutada naastrehvi. «Parima naastrehvi ja parima lamellrehvi pidurdusmaa vahe jääl on 15 – 16 meetrit. Testidest tuleb välja, et isegi kehvemate naastrehvide pidurudusmaa jääl on 3 – 4 meetrit parem, kui parimal lamellrehvil,» tõi ta näiteks.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles
Back