Elegantne kindaheitja: Mercedes võtab värske kupeega uue suuna

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mercedes

Mercedes-Benz tähistab tänavu 125. tegutsemisaastat ja ilmselt jagub peomeeleolu ka juba järgmisel nädalal algavale Genfi autonäitusele.


Aga mis korralik pidu see on, kus tapelda ei saa? Meeleoluka koosviibimise õnnestumise nimel on Mercedes otsustanud ise kinda heita, tuues väljanäitusele uue C-klassi kupee, mis hakkab tänavatel rinda pistma BMW 3. seeria ja Audi A5-seeria kaheukseliste mudelitega.

Et lahing pinevam saaks, pakub Mercedes uuele autole mootoreid iga maitse järgi: viiest jõuallikast väikseim on 2,2-liitrine diiselmootor (170 hj) ning suurim 3,5-liitrine bensiiniõgija (306 hj). Kõikidel mootoritel on start/stop-süsteem, mistõttu jääb mudelite keskmine kütusekulu viie ja seitsme liitri vahele.

Mercedesele omaselt on võimaliku varustuse nimekiri nii pikk, et looduskaitsjad keelasid selle paberile trükkimise ära. Esimesed omanikud (kes Mercedese definitsiooni järgi on vanuses 35–45 aastat, nooruslikud ja stiilsed) saavad oma autod kätte juba juunis.

Toyota pesamuna teine debüüt

Tuleval nädalal algaval Genfi autonäitusel püüab Toyota tähelepanu taas mudeliga iQ, mis mõne aasta eest oma väheldase suurusega juba kõvasti elevust tekitas. Seekordsel näitusel esineb iQ küll pseudonüümi EV all, aga põhjendatult – täheühend märgib sõna «elektrivool», mis tillukest autot edasi liigutab.

Tavaliselt tähendab auto elektriliseks ehitamine, et kuhugi tuleb mahutada suur hunnik akusid, mis omakorda tähendab, et ruumi jääb autos vähemaks. iQ puhul oleks see mõeldamatu, mistõttu on EV akud õhukese kihina auto põrandasse laiali laotatud ja salongis on täpselt sama palju ruumi kui ennegi. Täis akudega peaks EV, mille müük eeldatavasti algab juba tuleval aastal, suutma sõita üle saja kilomeetri. 

Saab täiendab mudelirivi
Alles möödunud aasta novembris esimest korda avalikkusele näidatud Saabi linnamaasturid 9-4X vuravad juba koosteliinilt maha. Esimesena valmis Mehhiko tehases 2,8-liitrise mootoriga (300 hj) lumivalge Aero-varustuses mudel.

Auto seerianumbriga 00001 läheb esmalt USA autožurnalistidele lõhkuda – vabandust, proovida – ja seejärel pannakse see Rootsis Saabi tehasemuuseumi eksponaadiks. Ostjateni jõuavad esimesed autod sealpool ­ookeani mais, Euroopasse aga kõige varem augustis.

Eurooplastele tehtud Hyundai

Hyundai silmatorkava välimusega universaal i40 Tourer on mitmes mõttes erakordne auto. Esiteks on see esimene Hyundai, mille inseneridele ja disaineritele anti karm käsk silmas pidada ennekõike lääneeurooplaste maitset ja vajadusi.

Ülesannet hõlbustas ehk asjaolu, et auto sündis Saksamaal Rüsselheimis asuvas arenduskeskuses – konkurentide mudelid olid kogu aeg silma all. Teiseks: esmalt toob Hyundai lagedale universaali, alles seejärel sedaani – enamasti käivad need asjad vastupidi.

Ja tagatipuks on auto väidetavalt uuenduslikust lisavarustusest suisa tiine, märkimist väärib näiteks rooli ja kõigi istmete soojendus ning esiklaasi automaatne udu­eemaldaja. Mootoreid on esialgu kolm: 1,7-liitrine diisel- ning 1,6- ja kaheliitrine bensiinimootor.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles