iDeal kampaania

Jõulukingid viimasel minutil: ostlemise tippaeg on veel ees
Täiendatud kl 15.15

FOTO: Ingram Vitantonio Cicorella/Panthermedia

Kaupluste kogemus näitab, et suur osa inimesi jõuludeks pikalt ei valmistu ning kinke ostetakse veel jõululaupäevalgi. Samuti näitab müük aasta-aastalt tõusunumbreid, mis tähendab, et inimesed kulutavad jõuludele aina rohkem.

Apollo ostu- ja turundusjuht Eha Pank tõdes, et leidub inimesi, kes ostavad jõulukingid varakult ära, kuid paljud teevad seda ka erineval ajal detsembris. «Kogu detsember on müükide poolest kordades edukam kui tavakuu. Aasta kõige kiirem nädal on nädal enne jõule - kõige suuremad müügipäevad on meie valdkonnas 22. ja 23. detsember,» rääkis ta.

Haruldane pole ka see, et kinkide ostmine jäetakse päris viimasele minutile, mistõttu on Apollod avatud ka jõululaupäeval, sest ka see on veel väga korralik müügipäev.

Panga arvates on inimesed aastate jooksul hakanud jõulukingitustele rohkem kulutama, kuid samal ostetakse ka soodustooteid - iga inimene käitub oma eelarve piires. «Raamatute puhul on kindlasti kõige menukamad uued raamatud, eriti hinnatud on Eesti oma autorid. Väga populaarsed on sel aastal ka lauamängud, mida toetavad erinevad telereklaamid,» sõnas ta.

Ka Kaubamaja turundusdirektor Britta Ratas sõnas, et kuigi kliendid hakkavad aasta-aastalt aina varem jõulukinkidele mõtlema, siis tippaeg kipub jääma siiski jõulueelsele nädalale.

«Kaubamaja klient on teadlik ning planeerib oma ostuotsused ette. Eelistatakse kvaliteetseid kaubamärke, ajatut disaini ning pööratakse tähelepanu kingituse praktilisusele. Samas on oluline ka kingi emotsionaalne väärtus ja sõnum, mida see peaks edasi andma,» lisas ta.

Kaup24 esindaja Rauno Kristjani sõnul näitab veebipoe eelmise aasta praktika, et enim jõuluoste tehakse detsembri kolmandal nädalal ning jõulunädala esimestel päevadel. Samas lisas ta, et tellimuste arv kasvas juba novembris ehk võis näha, et tarbijad valmistusid juba jõuludeks.

Tarbijate ostukorvi maksumuste osas selgitas ta, et suurusjärk on jäänud kuu võrdlustes samaks, kuid aina enam soetatakse ühte tüüpi tooteid, mis võivad sobida just kingitusteks. «Parfüümi, hobi- ja kodukaupasid on viimase kuu jooksul tellinud varasemast enam, kusjuures järjest enam on tellitud ühte toodet mitu komplekti korraga,» nimetas Kristjan.

Jõulude eel suureneb märkimisväärselt müük ka Maximates. «Heaks näiteks on siinkohal tehiskuused, mille müük on suurenenud ligi 37 protsenti, üha enam müüakse ka elektrisäästlikke LED-tehnoloogial põhinevaid jõuluküünlaid – nende müük on suurenenud ligi 54 protsenti  - inimesed lähtuvad oma ostueelistustes just sellest, et säästa ümbritsevat keskkonda ja on valmis keskkonnasõbralike toodete eest ka veidi enam tasuma,» rääkis Maxima Eesti ostudirektor Kristina Mustonen.

Mullu detsembriga võrreldes on müüdud ka ligi kolmandiku võrra enam jõulukarda, vanikuid ja muid dekoratsioone. «Ühtekokku on jõulukaupade müük suurenenud juba 12 protsenti ja prognoosime, et ostude tippajal, mis langeb paarile päevale enne jõulupühi ja aastavahetusele, leiavad meie ostjad veel enamgi põhjust tulla kauplusesse, et osta endale pühadeks kõik vajalik,» lisas Mustonen.

Lisaks kodukaunistamisele on inimesed olnud detsembris agarad ostma praktilisi kaupu, mida saab nii kinkida kui kasutada oma pere tarbeks. Praktilistest tarbeesemetest on suurenenud ligi 77 protsenti voodipesukomplektide müük, hästi lähevad kaubaks ka elektrilised toiduvalmistamise seadmed alustades võileivagrillidest ja lõpetades leivaküpsetajate ja saumikseritega, mida on jõulukuul ostetud oluliselt enam kui mullu.

Ka Rimi Eesti ostudirektori Margus Amori kinnitusel on tänavu jõuluhooaja toodete müügis märgata kerget tõusu ning peamiselt tuleb see pigem kvaliteetsemast ostukorvist kui suuremast mahust.

«Klientide toitumisharjumused on aastast aastasse muutunud tervislikumaks ja tasakaalustatuks, seega traditsioonilise seaprae ja hapukapsa kõrvale on lisandunud palju pearoa alternatiive - erinevad kalad, part, hani, veise- ja lambalihatoidud. Samuti on nõudlus erinevate puuviljade järgi jätkuvalt väga lai,» tõi ta näiteid.

Rimi kogemus näitab seevastu, et kinkidele hakatakse varakult mõtlema ning vastavalt sellele planeerib poekett ka oma kampaaniaid. Näiteks eelmisel nädalavahetusel kehtis mänguasjadele Rimi hüpermarketites allahindlus, mis võeti Amori sõnul klientide poolt hästi vastu.

Detsembri ja jõuluhooaja toodete müügid sõltuvad ka mitmest muust mõjutajast, näiteks ilmaoludest ja kalendriefektist.

«Kui väljas on lumi maas, kiirendab see kõikvõimalike jõuludekoratsioonide ja ehete müüke. Samuti traditsioonilised jõulutoidud nagu näiteks verivorstid leiavad kergemini tee kliendi toidukorvi,» rääkis Amor.

Kuna pühad on tänavu langenud nädalalõpule ning suur osa peolaua toidukaubast ostetakse vahetult enne seda, siis aasta suurimad müügid saavad olema kontsentreeritud väga kitsale ajaperioodile. «See on suur väljakutse kaupmeestele, kes peavad oma pakkumise ja kauba saadavuse väga täpselt ajastama,» sõnas Amor.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles