Lux Express sooviks oma ronge tipptundideks

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lux Expressi juhatuse esimees Hannes Saarpuu
Lux Expressi juhatuse esimees Hannes Saarpuu Foto: LAURA OKS/PM

Tallinna-Tartu rongiliinil tegutsemist plaaniva bussifirma Lux Expressi juhi Hannes Saarpuu sõnul on ettevõttel ennekõike kavas hakata teenindama tipptundidel.

«Meie tänaste kavade kohaselt ei vaata me rongi- ja bussiväljumisi eraldiseisvalt, vaid ühe logistilise tervikuna. Ehk siis on tipptundidel rongiväljumised, mida täiendavad bussiväljumised, et pakkuda reisijatele maksimaalset paindlikkust,» ütles Lux Expressi juht Hannes Saarpuu.

Kas rongiväljumisi saaks esialgu olema viis, seitse või kümme, ei oska ettevõte täna veel kommenteerida, kuna pole piisavalt infot.

 Lux Express soovib rongiliini teenindama hakata kommertsalustel ehk ilma riigi toetuseta. Milliseks sellisel juhul võiks olla Lux Expressi bussi- ja rongipiletite hinnaproportsioonid, ei soostunud Saarpuu ütlema.

Rääkida konkreetsetest piletihindadest tänases projekti faasis on bussifirma juhi sõnul ennatlik. «Üks mis kindel: kui rongid tulevad, siis kasutame ka rongide puhul dünaamilist hinnastamist ja pakume väga atraktiivseid hindu nii rongidel kui bussidel,» lubas Saarpuu.

 Ettevõtte juhatuse esimees Hannes Saarpuu leiab kirjas majandus- ja taristuministrile Kadri Simsonile, et Eestis on probleemiks kehtiv ühistranspordi regulatsioon, mis pole piisavalt paindlik opereerimismahtude lisamise seisukohast, kirjutab BNS. Samuti viitab Lux Express Elroni plaanile osta juurde kolm uut rongi, et rahuldada kasvavat nõudlust Tallinna-Tartu liinil. Nendest eeldustest lähtuvalt on ettevõte hakanud kaaluma võimalust siseneda reisirongiveo turule.

«Eesmärk on luua Lux Expressi standarditele vastav, dotatsioonivaba teenus esialgu Tallinna-Tartu liinil. Julgust selliseks sammuks annab meile tugev olemasolev kliendibaas ning samuti asjaolu, et mõned aastad tagasi tegime tõsiseid ettevalmistusi alustamaks rahvusvahelist reisijatevedu rongiga Tallinna-Peterburi liinil, mistõttu meil on täna jätkuvalt olemas esmane vastav kompetents. Tehtud analüüsid olid paljulubavad, kuid opereerimise käivitamine rahvusvahelisel liinil takerdus administratiivsetesse barjääridesse,» kirjutab Saarpuu.

Saarpuu palub ministeeriumi seisukohti neljas küsimuses, et ettevõte saaks edasisi tegevusi kavandada. Esiteks tahab ta teada, millistel alustel toimub raudtee läbilaskevõime jaotamine kommertsalustel reisijateveo tarbeks. Teiseks küsib ta, kas kommertsvedaja lisandumine teenusepakkujana muudab kehtivaid avaliku teenindamise lepingu alusel toimuvate vedude aluseid.

Kolmandaks küsib Saarpuu, kas riik oleks valmis toetama Lux Expressi rongide ostul toetama, viidates ühistranspordiseadusele, mis sellise võimaluse annab. Viimaks soovib ta teada, millised võiks olla pikemaajalised läbilaskevõime, sõiduaegade ja infrastruktuuritasude kokkulepped.

ETV uudistesaatele «Aktuaalsele kaamerale» ütles Saarpuu, et firma baaseeldus ei lähtu sellest, et riik ostab ettevõttele rongid.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) selgitas täna BNSile, et Lux Expressil on õiguslikult võimalik reisirongiturule siseneda, kuid rongiostuks riigilt abi ei ole oodata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles