Viis asja, mis teevad Eesti töötajad õnnelikuks

Eleen Laasner
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õnneks pole palju vaja.
Õnneks pole palju vaja. Foto: SCANPIX

Ettevõtluskõrgkooli Mainor sündmustesarja «Kõrgkoolilt ettevõttele» seminaril toodi Eesti ettevõtetes hiljuti tehtud uuringute põhjal välja, millised tegurid määravad töötajate rahulolu ja motivatsiooni.

  • Paindlik tööaeg. Üheksast viieni tööaeg demotiveerib töötajaid. Oma aja valitsemine annab oluliselt iseseisvust, mis omakorda tõstab motivatsiooni.
  • Informeeritus organisatsiooni arengutest. Kiirete muutuste perioodil võib unarusse jääda töötajatele muutuste põhjuste ja eesmärkide selgitamine. Informeeritus annab kindlustunde ja suurendab rahulolu.
  • Isikliku arengu võimalus. Mõnikord on võimalus töökohal areneda isegi olulisem kui põhipalk. Töötajate koolitamine täidab seega topeltfunktsiooni, arendades oskusi ning tõstes motivatsiooni.
  • Bürokraatia puudumine. Peab olema arusaadav, miks on mõni protsess või reegel just selline. Tekstid peaksid olema sisukad, aga lühikesed, koosolekuid pigem vähem ja vajadus iga osaleja järele põhjendatud.
  • Võimalus näidata välja emotsioone. Tööl emotsioonide varjamine võib viia kurnatuse ja motivatsioonilanguseni. Töökorraldus peab arvestama inimese emotsionaalsete vajadustega.

Uuringute autorid rõhutasid, et sama tähtis kui motivatsiooni vähendavate tegurite eemaldamine, on ka tööl positiivset emotsiooni loovate faktorite äratundmine ja arendamine. Samuti ei ole väheoluline töötasu – sellest aga sageli motivatsiooni hoidmiseks ei piisa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles