Tarbijakaitse: katkise kauba vastu pakutava kinkekaardiga ei pea nõustuma

FOTO: Panthermedia/Artem Zaytsev

Viid poodi tagasi defektse kauba ning soovid raha tagasi, aga müüja ei taha nõustuda ning pakub asenduseks hoopis kinkekaarti. Mida teha? Tarbijakaitseamet annab nõu.

Tarbijakaitseameti tarbijate teenindustalituse juristi Heli Põdra sõnul on üsna sageli tarbijatel tekkinud olukordi, mil müüja pakub tagastatava kauba eest raha asemel kinkekaarti. Esimene mõte, mis sel juhul pähe tuleb - kas ikka peab sellise pakkumisega nõustuma? Põder kinnitab, et ei pea, aga kui tarbija nõustub, siis tuleb tal kinni pidada kinkekaardi tingimustest.

Jurist viitab, et juhul, kui toote tagastamine on seotud lepingutingimustele mittevastavusega, näiteks defektse kaubaga, võib kaupleja toote maksumuse ulatuses pakkuda tõepoolest kinkekaarti. Sellise pakkumise tegemine ei ole keelatud, aga seda saab kasutada vaid kliendi nõusolekul.

Kuna kinkekaardi andmist seadus õiguskaitsevahendina ette ei näe, ei ole ostjal kohustust seda ka vastu võtta. Kui tarbija ei ole kinkekaardi vastuvõtmisega nõus, on kaupleja kohustatud toote asendama ning kui asendada pole võimalik, siis tagastama talle raha.

Kui tarbija soovib tagastada defektideta ehk kvaliteetset kaupa (näiteks on ümber mõelnud, ostnud vale suuruse vms), puudub kauplejal kohustus kaup tagasi osta. Kui sellisel juhul kaupleja võimaldab kaubast siiski loobuda ja pakub tarbijale raha asemel kinkekaarti, siis tuleks kaupleja teguviisi hinnata vastutulekuna ja kui kaup ikka ei sobi, oleks arukas kinkekaardiga nõustuda.

Kui kaup on tagastatud ja kinkekaart väljastatud, siis ei ole tarbijal enam õigust raha nõuda, sest kaardi vastuvõtmisega on ta nõustunud kokkuleppega, kus ta saab tagastatud kauba eest kinkekaardi. Kindlasti tuleb tähelepanu pöörata kinkekaardi kehtivusajale, sest kui see aeg mööda läheb, siis tähtaja ületanud kinkekaarti kaupleja aktsepteerima ei pea. 

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles