Josing: euro muutis tarbijad ettevaatlikumaks

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eurohinnad kaupluses.
Eurohinnad kaupluses. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Konjunktuuriinstituudi juhi Marje Josingu sõnul võis jaanuarikuist jaemüügi langust mõjutada eurole üleminekust tingitud tarbijate ettevaatlikkus.

Lisaks võis müüki mõjutada ka hinnatõus, ütles Josing ERRi uudisteportaalile.

«Nafta hinna tõus maailmaturul tähendab tarbijatele suuremaid kulutusi mootorikütusele, transpordile ja eluasemele, nii jääb aga vähem raha raamatutele, rõivastele, kosmeetikale jne,» märkis Josing.

«Võib siiski rõõmustada, et langus nii väike oli, sest aasta viimastel kuudel oli ju päris palju kaupmehi, kes kartsid eurost tingitud šokki ja tarbimise suurt langust,» lisas ta.

Josingu sõnul vaatavad kaubandusettevõtted järgnevale poolaastale siiski optimistlikult – konjunktuuriinstituudi veebruari kaubandusbaromeetris hindas 50 protsenti kaupluste juhtidest, et ärikonjunktuur on kuue kuu pärast parem, 49 protsendi hinnangul on olukord sama ja vaid üks protsent juhte prognoosis konjunktuuri halvenemist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles