Ühendus: finantsteenuste osas on tarbijad kaitseta

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment ühenduse Consumers International voldikust. Ühenduse eestvedamisel tähistatakse 15. märtsil rahvuscahelist tarbijate päeva.
Fragment ühenduse Consumers International voldikust. Ühenduse eestvedamisel tähistatakse 15. märtsil rahvuscahelist tarbijate päeva. Foto: Tarbija24

15. märts märgib päeva, mil tähistatakse juba aastaid rahvusvahelist tarbijate päeva. Tänavu on päeva peateemaks finantsteenused.

Tarbijate päeva eestvedajaks on üle 200 tarbijaorganisatsiooni ühendav Consumers International (CI). Ühenduse juht Joost Martens tõi välja, et maailmas on avatud sama palju pangakontosid kui on täiskasvanud inimesi.

«… ja aastas lisandub finantsteenuste turule 150 miljonit uut tarbijat. Siiski saavad tarbijad kogu maailmas – nii rikastes kui vaestes riikides – jätkuvalt pankadelt ja teistelt finantsteenuste pakkujatelt ebaõiglaseid pakkumisi,» sõnas Martens.

Taolisest seisukohast lähtuvalt töötas ühendus välja soovitused, mis saadetakse 15. märtsil laiali G20 liidritele, OECD-le, Maailmapangale ja finantsstabiilsuse järelevalvenõukogule.

Martensi sõnul valitseb tarbijaliikumises ühine pahameel selle üle, et finantsteenuste puhul on tarbijate õigused hooletusse jäetud. Ka see rahulolematus oli üheks tõukeks soovituste kirjapanekul.

Muu hulgas on soovituste järgi vajalik asutada uus rahvusvaheline organisatsioon, mis tegeleks just finantsteenuste tarbijate kaitsega. Samuti on soovitustes kirjas vajadus selgemalt kirja pandud lepingute ning teenusepakkujatest sõltumatu finantsnõu järele.

Lisaks peab CI oluliseks konkurentsi finantsteenuste pakkujate vahel ning tarbijate liikumisvabadust takistavate asjaolude kaotamist.

CI asepresident ja USA tarbijate ühenduse juht James Guest pidas tarbijate kaitset finantsteenuste puhul võtmeteguriks tulevaste majanduskriiside ennetamisel.

«Nõrk finantsteenuste tarbijate kaitse on mittevajalik risk,» sõnas Guest lisades, et taoline risk võib taas tuua tagajärgi, mille kordumist enam lubada ei saa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles