Tarbijakaitse püüab trikitavaid teenusepakkujaid ohjeldada soovitustega

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. Foto: Mihkel Maripuu

Tarbijakaitseamet tähistas tänast üleilmset tarbijate päeva soovitusliku juhendi esitlemisega, mille abil loodab amet ohjeldada inimesi lõksu meelitavaid sisuteenuste pakkujaid.

«Meil oleks väga hea meel, kui turuosalised selle järgi käituma hakkaksid,» sõnas juhendit tutvustanud tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Seda, et «turuosalised» tarbijakaitsele ka head meelt teevad ja kuueleheküljelist juhendit tõepoolest järgima hakkavad, kinnitasid esitlusel oma kohalolekuga Eesti suuremad mobiilifirmad ja üks sisuteenuseid vahendav firma Ericsson IPX AB.

Samas ei ole kuulu eelmainitud firmad just kõige suuremate patustajate sekka. Nimelt näitab statistika, et kõige enam on inimestel probleeme firmadega CellXL, Cell TT ja Natta.com. Koguni 90 protsenti tarbijakaitseni jõudvatest kaebustest on seotud just nende poolt pakutavate teenustega.

Tarbija paremaks kaitseks koostatud juhendi esitlusel nimetaud ettevõtete esindajaid polnud, kuigi amet saatis ka neile kutse.

Sisuteenuste vahendajate ja Ericsson IPX AB nimel kõnelnud Indrek Petersoo panigi esitlusel kõige suurema küsimärgi alla selle, kas need kolm firmat soovituslikust juhendist üldse hoolivad.

Teisalt märkis Petersoo, et kui inimestega trikitavad firmad juhendist kinni ei pea, on tegelikult vahendajatel või siis operaatoritel olemas võimalus nad Eesti turult välja lülitada. Kui patustajad märguannetele ja hoiatustele ei reageeri ning jätkavad eksitavate reklaamide ja tarbijate meelitamist tasulistesse klubidesse, saab sisuteenuste tellimisel oluliseks lüliks olevad lühinumbrid lihtsalt kinni panna.

Tarbijakaitse koostatud «Mobiilsete perioodiliste sisuteenuste pakkumise juhend» pole aga ainult suurte firmade asi. See on vabalt lugemiseks üleval ka tarbijakaitseameti veebilehel ning kõik soovijad saavad sellega tutvuda.

Sooniste lootis, et kahtlast sisuteenuste reklaami nähes tuleb inimestele antud juhend meelde ning nad saavad siis nähtut juhendisse kirjutatud soovitustega võrrelda. Kui leidub mõni punkt, mis pole juhendis soovitatuga kooskõlas, saab sellest tarbijakaitsele teada anda.

Juhendit saab lugeda siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles