Tarbijakaitse volinik: ka tavalised finantsteenused on liiga kallid

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Euroopa tervise- ja tarbijakaitse volinik John Dalli.
Euroopa tervise- ja tarbijakaitse volinik John Dalli. Foto: SCANPIX

Läinud nädalal tähistatud tarbijaõiguste päeva puhul tegi avalduse ka Euroopa tervise- ja tarbijakaitse volinik John Dalli, kelle järgi on finantsteenused praegu liiga kallid.

Dalli sõnul on komisjoni uuringud näidanud, et tarbijad maksavad tihti liiga palju ka kõige tavalisemate finantsteenuste eest, kuid ei saa selle raha eest adekvaatset abi, vahendas Euroopa Komisjoni uudiskiri.

Dalli märkis, et olukorra parandamiseks on siiski juba tegudele asutud ning praegu töötatakse näiteks selle kallal, tavalisemaid finantsteenuseid käsitlevad kliendilepingud oleksid inimestele arusaadavad ning sisaldaksid kergesti loetavat infot kõikide tasude kohta.

Samuti tegutseb Euroopa Komisjon selles suunas, et tarbijavaidluste kohtuväline lahendamine muutuks Euroopa Liidus kiiremaks ja kergemini kättesaadavaks. Asutused, mis aitavad tarbijatel lahendada finantsteenustega seotud vaidlusi, juba töötavad, kuid nende tegevus tuleb Dalli arvates muuta efektiivsemaks ja laiahaardelisemaks.

Tarbijaõiguste päeva märkis ära ka Euroopa Komisjoni siseturuvolinik Michel Barnier. Tema hinnangul peavad finantsturud olema kodanike teenistuses, mitte vastupidi.

Kinnisvaralaenu võtta soovival inimesel peab olema võimalik saada adekvaatset informatsiooni, et teha õige otsus; raha saatmine ühe ELi liikmesriigi pangast teise liikmesriigi panka peab olema lihtne ja kiire ning kodanikel peab olema võimalik saada tagasi pankrotti läinud panka jäänud raha – loetles Barnier Euroopa tarbijate jaoks olulist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles