Klienti rikkis printeriga jooksutanud firma ei täida ka tarbijakaitse otsust

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Poest ostetud odav printer osutus tarbijale tõsiseks peavaluks.
Poest ostetud odav printer osutus tarbijale tõsiseks peavaluks. Foto: SCANPIX

Juba veebruaris tegi tarbijakaebuste komisjon otsuse, et klienti rikkis printeriga jooksutanud firma Cyber System OÜ peab inimeselt mittetöötava masina tagasi võtma ning raha tagastama. Selle nädala alguseks polnud firma otsust täitnud.

«Tolle vaidluse puhul oli tarbija ostnud printeri, mis ei hakanud tööle. Toode käis neli korda remondis, kuid viga kõrvaldada ei suudetud. Samuti ei andnud tulemusi printeri vahetamine, kuna uus printer ei hakanud tööle juba poes proovides,» kirjeldas tarbijakaitse juhtumit.

Klient soovis pärast mitmeid remonte ning kaupluse soovitusel erinevate värvide ostmist ja proovimist printeri tagasi anda. Jõhvis tegutsev Cyber System polnud sellega aga nõus ning pakkus asemele kallimat printerit ning nõudis selle eest lisaks 500 krooni. Rikkis printeri eest oli inimene maksnud 890 krooni.

Ostja keeldus juurdemaksmisest ja soovis katkise printeri siiski tagastada ja oma raha tagasi saada. Tarbijakaebuste komisjoni otsuse järgi on ostjal selliseks nõudeks ka alust. Samas ei ole firma inimesele 890 krooni ehk 56,88 eurot tagatanud.

Tarbijakaebuste komisjonis toimus veebruaris selle kaebuse arutamise kõrval veel 26 istungit ja märge «ei täideta» on neist vaid Cyber Systemi puudutava otsuse taga.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Kauksi kinnitusel on tegelikult sarnaseid ettevõtteid, kes ei täida ka üsna väikse rahasumma puhul komisjoni otsust, olnud varemgi. Sarnased patustajad kannab amet oma veebilehel olevasse musta nimekirja ja sealt pääseb firma vaid siis, kui otsuses ettekirjutatu on täidetud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles