Strateegia: tark tarbija peab olema ka tark meediatarbija

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Elmo Riig / Sakala

Eesti ja Põhjamaade koostöös valminud uue tarbijahariduse strateegia üheks oluliseks teemaks on meedia ja tehnoloogiaalase kirjaoskuse kujundamine.

Strateegias mainitud tarbijale oluline meediakirjaoskus ühendab endas oskust lugeda, kirjutada, hinnata kriitiliselt meedia sisu ning orienteeruda digitaalse meedia maailmas.

Strateegia koostamisel osalenud Malin Lindqvist Skogar Rootsist selgitas Tallinna Ülikoolis toimuval tarbijahariduse konverentsil, et meedia ja tehnoloogiaalase kirjaoskuse alla käivad muu hulgas oskus hinnata meediat, tehnoloogiat ja innovatsiooni kriitiliselt, kasutada ja võtta kasutusele neid uusi tooteid ja teenuseid, mis toetavad jätkusuutlikku arengut ja üldist heaolu.

Lisaks käsitleb strateegia selle oskuse all turvalisuse küsimusi nagu veebikeskkonnas ette tulevate riskide äratundmine, näiteks identiteedivarguste, kelmuste ja ahistamise korral. Samuti ka veebikeskkonnas raha kasutamisega seotud probleemid nagu privaatsus ja andmekaitse.

Teine suurem teema on strateegias säästev tarbimine.

Kogu strateegia on tänaseks tõlgitud ka eesti keelde ja sellega saab tutvuda tarbijakaitse veebilehel. Lindqvist Skogar pani ette, et see võiks olla suuniseks nii riikliku õppekava koostamisel või siis koolijuhtidele-õpetajatele oma töö planeerimisel.

Eestis on seda dokumenti praeguseks näinud mõni üksik spetsialist, kuid õige pea on kavas teha ka uuring, mis selgitaks, kui paljud strateegias märgitud punktid juba praegustes kooliõpikutes olemas on.

Koolijuht Hendrik Agur märkis, et tema näeb dokumendis kasu eelkõige mõtete suunamisel, mis tarbijaharidus üldse on või milline see olema peaks.

Tarbijahariduse strateegiat saab lugeda siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles