E-poodlemine liigub mugavalt nutitelefonisse

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

FOTO: Panther Media/Scanpix

Enim veebioste tehakse süle- ja lauaarvutist, kuid aina rohkem ka nutitelefonidest. Pangaülekannete ja -kaartidega tasumise kõrval on kindla koha haaranud digitaalsed rahakotid, selgub Kantar TNSi läbiviidud üle-euroopalisest uuringust.

Sülearvutit kasutab e-poodlemiseks 64 protsenti eestimaalastest ning 71 protsenti Y-generatsiooni esindajatest, lauaarvutit 48 protsenti vastanutest. Populaarsuselt kolmas on nutitelefon, mida kasutab tellimisvahendina enam kui kolmandik eestimaalastest ning veidi üle poolte millenniumilastest. Tahvelarvutit eelistab veebipoodlemisel vaid 18 protsenti vastanutest.

DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti arvates võib nutitelefoni kasutamine shoppamiseks veelgi hoogustuda, sest telefoniusku Y-generatsioon on jõudsalt peale tulemas ning uuringu kohaselt teeb iga teine noor eestimaalane veebioste just nutitelefonist.

Nutitelefonides oste tehes kasutavad ostjad nii spetsiaalseid rakendusi (16 protsenti) kui ka poodide kodulehti (39 protsenti) ning sageli kombineeritakse nende kasutust (45 protsenti). Peamiselt paneb e-poodlejaid telefoni kaudu ostlema just mobiilisõbralik veebikeskkond.

Uuringust ilmneb, et eelistatuimad makseviisid erinevad riigiti oluliselt. Eesti elanikud eelistavad kauba eest tasumist kohese pangaülekande (68 protsenti), Visa ja Master kaardi (49 protsenti) või mõne muu pangakaardiga (39 protsenti). Ligi kolmandik eelistab digitaalseid rahakotte (Paypal, Alipay jm), mille kasutus on suurem sagedaste ostjate (42 protsenti) ja millenniumilaste seas (40 protsenti).

Koheseid pangaülekandeid eelistatakse ka Tšehhis, Poolas ja Leedus. Digitaalne rahakott on populaarseim makseviis Portugalis, Horvaatias, Iirimaal, Itaalias, Hispaanias ja Inglismaal. Visa ja Master kaardiga makseid eelistatakse Belgias, Prantsusmaal ja Šveitsis. Samas Saksamaal on krediitkaardiga tasumine suhteliselt uudne, selle asemel eelistatakse tasumist arve alusel. Kesk- ja Ida-Euroopas eelistatakse aga siiani sularahas tasumist kauba kättesaamisel.

Lisaks mainitud meetoditele on Euroopa riikides kasutusel veel hulk teisi makseviise, näiteks tasumine American Express kaardi, otsekorralduse, kinkekaartide, e-raha või Pay-u kaudu, kuid neid kasutatakse eelmainitutega võrreldes siiski vähem.

Anonüümsed intervjuud viidi möödunud aasta sügisel läbi 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes alates 2016. aasta jaanuarist olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis. 

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus
Tagasi üles