Pikalt keelatud «ohtlik» üllatusmuna jõuab viimaks USA turule

Kinderi üllatusmunad.

FOTO: KORAY EROL/CATERS NEWS

Maailmas müüakse igal aastal ligi kolm ja pool miljardit Kinder Surprise’i üllatusmuna, ent mitte ühtki neist Ameerikas, sest seda peeti seal liiga ohtlikuks. See muutub aga järgmisel aastal.

Üllatusmunade tootja Ferrero andis lubaduse, et järgmise aasta alguses tuleb lõpuks ka USAs müügile Kinder Surprise’i veidi teistsugune versioon, kirjutab Fortune.

Ferrero on üks suurimaid ja edukamaid maiustustetootjaid maailmas ning nende hitt-toode Kinder Surprise on täna olemas ka enamikes riikides. Põhjuseks, miks USAs seda seniajani ei müüdud, oli sealne 1938. aastast pärit määrus, mis keelas müüa mistahes toitu, mille sees on söögiks kõlbmatu objekt. Sellega viidatakse eelkõige võimalikule lämbumisohule, kui toiduga kaasas on väiksed vidinad, mida lapsed võivad suhu toppida.

Mitmed ettevõtted on aastate jooksul püüdnud Kinderi üllatusmuna sealsele turule tuua, ent seni lükkas valitsus kõik nende jõupingutused ümber. Uudisteportaali CNN andmeil on kauaoodatud üllatusmuna liikunud isegi USA n-ö mustal turul.

Kui tavapärane üllatusmuna kujutab endast šokolaadist muna, mille sees on kapsel koos väikse mänguasjaga, siis Ameerika kauplustes paisatakse müügile teistsugune, šokolaadiga täidetud muna. Selle üks pool sisaldab piimatäidise ja šokolaadiga vahvlit ning seda saab lusikaga süüa, teise poole sees on aga mänguasi. Maiustus kannab nime Kinder Joy ning esmakorselt toodi see turule 2001. aastal, Kinder Surprise aga 1974. aastal.

 

Маленьке щастя #kinderjoy МОЖЛИВО ДОДАТИ У БУДЬ-ЯКУ #candybox

A post shared by candy_surprise_box (@candy_surprise_box) on

Algselt oli Kinder Joy mõelnud müümiseks soojema kliimaga riikides (India, Hiina, Korea), kus tavaline šokolaadimuna sõrmede vahel kiirelt sulama kippus.

Kinder Joy pakendamise formaat vastab aga veidral kombel seadusele, mis ei luba mänguasja panna toidu sisse, kuna Kinder Joy maiustus on plastikust «munakoore» sees ja mänguasi selle kõrval.

Ferrero turuosa USAs on hetkel 2,3 protsenti, kuid võib arvata, et Kinder Joy lisandumine seda kohe ei paranda ning turul «suureks tegijaks» saamisega võib minna veel aastaid.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles