Karid internetiostlemisel 3: kauba tagastamine

, teabekeskuse juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Mugavad  ja kiired  internetiostud koguvad üha populaarsust. Veebi vahendusel mistahes kauba ostmiseks ei pea laua tagant püstigi tõusma, kaubavalik on sageli külluslikum ja hinnad soodsamad kui päris poodides.  Siiski on võrgus ostlemisel mitmeid karisid, mida oleks tark teada-tunda.

Kauba tagastamine

Euroopa Liidus on reeglina võimalik oma interneti vahendusel tehtud tellimus katkestada ja raha tagasi nõuda seitsme päeva jooksul. Eesti seadused võimaldavad tellimuse tühistada 14 päeva jooksul.

Müüja peab teavitama ostjat taganemisõigusest ehk võimalusest tehing tühistada. Välja tuleb tuua ka loobumise viis ja tähtaeg. Kui müüja seda ei tee, on ostjal õigus tehingust taganeda kolme kuu jooksul alates asja tarbijani jõudmise päevast.

Kui tarbija lepingust taganeb, peab müüja raha tagastama mitte hiljem kui 30 päeva jooksul lepingust taganemisest.

Kui soovite kaupa tagastada, tuleb kulud enamasti kanda teil endal.

See ei kehti aga juhul, kui kaup on puudustega. Sõltumata ostukohast peab pakkuja parandama või asendama puudusega kauba. Kui seda ei tehta, võib ostja kaubast loobuda ja ostule kulutatud raha tagasi nõuda.

Siiski on ka kaupu, millele tagastamisõigus ei laiene – näiteks ajalehed-ajakirjad, samuti paljud reisi- ja finantstooted, toit ja eritellimusel valmistatud esemed.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles