Hüljatud ostukorv annab ettevõtjatele klientidest väärtuslikku teavet

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Stanislav Moshkov

Isegi kui inimene ostu kohe veebipoest ei soorita, on ettevõtjatel võimalus tema ostukäitumist hinnata ja e-poodi talle atraktiivsemaks teha.

Veebipoes ostu katkestanud klient ei tähenda ettevõtte jaoks kohe probleemi, vaid võib olla hoopis positiivseks võimaluseks, selgus Tartu ülikooli Pärnu kolledžis teenuste disaini ja juhtimise eriala lõpetanud Annika Liivamäe magistritööst. Töö fookuseks olid just alkoholiga tegelevad e-müügikeskkonnad.

E-kaubanduse levik pakub mitmetes tootekategooriates tavalisele poekülastusele konkurentsi ja seetõttu on ettevõtjad järjest enam huvitatud teadmisest, kuidas inimesi veebipoodi meelitada ja neid seal ostma innustada. Kuna inimesed võivad katkestada internetis kaupa valides ostuprotsessi igal hetkel ja vaid väike osa klientidest jõuab reaalselt kauba eest tasumiseni, uuris Liivamägi, milline on inimeste ostukäitumine internetis.

«Inimesed armastavad ostukärusse lisada meelepäraseid tooteid, kuid enne ostu sooritamist otsustavad siiski sageli, et tahaksid toodete kohta koguda lisainfot ja jätavad seetõttu ostmise pooleli,» rääkis Liivamägi.

Tema sõnul pole põhjust ostu katkestamise pärast liialt muretseda, kuna paljud naasevad hiljem ostukorvi juurde uuesti ja võivad siiski kauba eest tasuda, teiseks annab hüljatud ostukorv ettevõttele infot klientide vajaduste kohta. Liivamägi usub, et saadud teabe oskuslik kasutamine võimaldab ettevõtjal hoopis müüki suurendada.

Eesti inimesed eelistavad internetist osta pigem pikema kasutusajaga tooteid ja teenuseid, kuna nende puhul tajutakse vähem riske. «Näiteks alkohol, mida Austraalias, Ameerikas, Inglismaal ja mujal ostetakse sageli just internetist, on Eestis pigem nišitooteks ja sarnaselt toidukaupadele eelistavad inimesed alkoholi osta pigem tavapoest,» kirjeldas Liivamägi. Samuti pole inimestel vajadust alkoholi e-poest osta, sest see on niigi laialdaselt kättesaadav.

«Küll aga lähevad inimesed internetti selleks, et otsida toodete ja teenuste kohta lisainfot. Seega on siinkohal võimalik ettevõtjatel asi enda kasuks pöörata ja pakkuda just oma e-poes toodete kõrval ka sisukaid ja huvitavaid tootekirjeldusi, mis innustaksid klienti ostu internetis või ettevõtte füüsilises poes sooritama,» lisas Liivamägi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles