Kindlustus: teie auto võidakse Venemaal varastada

Honda Civic on Venemaa varaste seas populaarne kaup.

FOTO: Arno Saar / Õhtuleht

BTA Kindlustuse statistika näitab, et viimastel aastatel on taas kasvanud eestlaste reisimine Venemaale oma autoga ning samavõrra on seal sagenenud nii Eesti numbrimärgiga autode vargused kui ka lavastatud vargused.


«Et üldjuhul tavapärased kindlustusfirmade pakutavad kaskolepingud Venemaa riske ei kata, tasuks autojuhtidel see kate täiendavalt  võtta,» ütles BTA Kindlustuse Eesti filiaali juhataja Olavi Laido.

Ta lisas, et Venemaal toimepandud varguste arv kasvab iga aastaga. Arusaadavalt reisitakse enim Peterburi suunal ja seega on just seal kõige rohkem vargusjuhtumeid registreeritud. Aastas langeb varaste saagiks Venemaal üle saja Eestist pärit sõiduauto.

Automarkide eelistused erinevad Venemaal piirkonniti ja sageli varastatakse seal neid marke, mille omanikud Eestis end rahulikult tunnevad.

«Oleme täheldanud ja ka Venemaa eriteenistustega suheldes kinnitust saanud, et näiteks Leningradi oblastis on just keskklassi autod minev kaup, vargad armastavad uut Honda Civicut, Toyota Avensist ja teisi, mida Eestis naljalt ei varastata,» rääkis Laido.

Samas ei varastata Eestis eriti ka Lexuse maastureid, Venemaal on need aga väga kuum kaup. Eesti varaste seas armastatud 2003.-2005. aasta BMWsid ärandatakse aga Venemaal suhteliselt harva.

Laido sõnul on varguste statistikast ligikaudu 20 protsenti seotud kokkuleppeliste vargustega, mida Venemaal aktiivselt praktiseeritakse.

«Skeem on lihtne: tahad müüa kiiresti auto, sõidad Venemaale, kus pätid maksavad selles eest kolmandiku sularahas. Edasi pöördud Venemaa politseisse ja teatad vargusest suvaliselt parkimisplatsilt pärast seda, kui oled ajutiselt pätile loovutatud varuvõtmed tagasi saanud.

Venemaal algatatakse kriminaalmenetlus, kuid tegelikkuses keegi midagi otsima ei hakka. Venemaa politsei saadud menetlusdokument on omakorda aluseks Eestis kindlustuskahju väljanõudmiseks,» selgitas Laido.

Autode otsimine Venemaalt on kahjuks väga keeruline, mistõttu üldjuhul pole võimalik eristada õnnetusjuhtumit ja kokkuleppelist vargust ning nii maksabki kindlustus raha välja.

«Eeldades, et valdav osa meie kliente on siiski seaduskuulekad, tahaks rõhutada, et Venemaale oma autoga sõita on üsna suur risk, mida tasuks kasvõi ajutiselt ehk sõidu ajaks maandada. Venemaad, Ukrainat ja teisi idariike tavaliste kaskopakettide seas pole, mis tähendab, et Euroopa kaskost Venemaal pihta pandud auto puhul kasu ei ole,» rääkis Laido.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles