Inspektsioon: parkimisettevõttel pole õigust auto endist omanikku tülitada

FOTO: Arne Trautmann/PhanterMedia/Scanpix

Parkimist korraldav ettevõtja peab enne trahviteatise saatmist kontrollima, et edastab selle isikule, kes on autot varem telefoni abil parkinud ning on endiselt selle sõiduki kasutaja, kinnitab andmekaitse inspektsioon.

Eile jõudis avalikkuse ette juhtum, kus auto maha müünud naisele saadeti uue omaniku trahvinõue, sest parkimisettevõtte infosüsteemis oli naise telefoninumber endiselt antud autoga seotud, vaatamata sellele, et naine ei olnud selle numbri pealt autot parkinud juba aasta aega.

Andmekaitse inspektsiooni avalike suhete nõuniku Maire Iro sõnul peab mobiilse parkimise võimalust kasutades inimene arvestama, et seda tehes sõlmib ta parkimist korraldava ettevõttega lepingu ning firmale jääb info tema telefoninumbri ning auto registreerimismärgi kohta. Neid andmeid võidakse kasutada ka hilisemate parkimistega seoses, näiteks leppetrahvist teavitamiseks või selle sissenõudmiseks.

Sealjuures tuleb aga parkimist korraldaval ettevõttel enne teatise saatmist veenduda, et sõidukit kasutab endiselt sama inimene, kes on seda varem telefonilt parkinud. Näiteks kui selgub, et auto on vahepeal maha müüdud, ei ole eraparklat haldaval firmal õigus auto endist omanikku uue omaniku parkimistega seoses tülitada ega anda talle infot teise inimese maksmata leppetrahvide kohta.

«Inimesel on alati õigus küsida, miks arvab ettevõte, et tal selle konkreetse sõidukiga seos on ning millisest allikast tema andmed pärinevad,» selgitas Iro.

Inspektsiooni esindaja sõnul on leppetrahvi maksmata jätmise korral parkimiskorraldajal õigus edastada telefoninumber ja sõiduki registreerimisnumber inkassoteenuse osutajale. Ent ka inkassoteenuse osutaja peab esmalt veenduma, et nõuab leppetrahvi ikkagi õigelt inimeselt ega edasta infot täitmata nõuete kohta kellelegi kolmandale isikule.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles