Eesti Enegria selgitab, miks oli vaja uut kliendiinfosüsteemi

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment Eesti Energia kodulehelt.
Fragment Eesti Energia kodulehelt. Foto: Tarbija24

«Oleme uuele kliendiinfosüsteemile üle läinud ning e-teeninduse ja bürood taas avanud,» teatas täna Eesti Energia blogipostitus. Samas postituses selgitas firma ka uuenduse põhjust – pooleteise aasta pärast avaneb elektriturg ja uus infosüsteem on üks ettevalmistustest.

Alates 2013. aastast on kõikidel võimalus elektrimüüjat valida. Võrguteenust saavad aga tarbijad ka siis vaid oma piirkonnas tegutsevalt võrguettevõtjalt. Seega saab kliendil olema kaks teenusepakkujat – elektrimüüja ja võrguettevõtja.

Uues Eesti Energia infosüsteemis ongi lahku viidud elektrimüüja ja võrguettevõtja rollid. Senises infosüsteemis olid elektrimüük ja võrguteenuse osutamine läbipõimunud. Kuna süsteem oli üks, said ka kliendid teatada oma elektriarvesti näitu kuu alguses, keskpaigas või lõpus ning kliendile sai arve väljastada kohe.

2013. aastast kogub võrguettevõtja kuu esimestel päevadel oma piirkonna klientidelt elektrinäidud ja kontrollib, milliselt elektrimüüjalt klient elektrienergiat ostab. Arve saadab inimesele elektrimüüja.

Seega võib 2013. aastal elektritarbija näitu teatada küll võrguettevõtjale Jaotusvõrk, kuid tarbitud elektrienergia eest võib talle arve väljastada hoopis elektrimüüja B, mitte Eesti Energia.

Just elektrimüüjate ja võrguettevõtja rangelt lahus rollide tõttu tuli Eesti Energial lahku lüüa elektriarvesti näitude teatamise ja arvete väljastamise perioodid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles