Otsemüügiga tegelemisest on huvitatud pigem haritud noored linnanaised

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Otsemüügi- ja kosmeetikafirma Avon toodete ja ehete esitlus.
Otsemüügi- ja kosmeetikafirma Avon toodete ja ehete esitlus. Foto: Meelis Tomson / Õhtuleht

Baltimaade otsemüügi uuringust selgus, et 14 protsenti Eesti elanikest tegutseb otsemüüjana või on seda varem teinud.


Uuringu järgi on Eestis otsemüüjaid kuus protsenti, varem on sellega tegelenud kaheksa protsenti inimestest ning viis protsenti sooviksid otsemüüjaks saada. 74 protsenti vastanuist leidis, et nad ei tahaks sellise tööga tegeleda.

«Uuringu tulemuste põhjal on Baltimaades otsemüügiga tegelemisest huvitatud valdavalt kõrgelt haritud, linnades elavad naised vanuses 18-35, mis kinnitab maailma kogemust, mille kohaselt on 80 protsenti kõigist otsemüüjatest naised,» ütles Eesti, Läti ja Leedu otsemüügi assotsiatsioonide peadirektor Gintautas Zaleckas.

Peamise motivaatorina otsemüügiga tegelemisel nähakse lisateenistust, eestlased ja leedulased peavad oluliseks ka müüdavate toodete soodushinnaga ostmise võimalust. Oluliste plussidena on välja toodud ka paindliku graafikuga tööd ning iseseisvust. Samas veidi alla poole eestlastest ei näe otsemüügi puhul mitte ühtki enda jaoks köitvat aspekti.

Uuringu käigus küsitleti tuhandet Eesti, Läti ja Leedu elanikku eesmärgiga selgitada välja elanikkonna suhtumine otsemüüki. Küsitluse viis läbi Leedu uuringutefirma Spinter Research, Eesti elanikke küsitles Turu-uuringute AS.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles