Petturid üritavad Amazoni kliente nöörida

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Amazoni tellimus.
Amazoni tellimus. Foto: MIKE SEGAR/REUTERS

Amazoni veebikaubamaja nime alt on taas hakanud levima petukirjad, millega püütakse kätte saada klientide tundlikke andmeid ning nakatada nende arvuti pahavaraga.

Amazon Prime kliendiprogrammi liikmetele on hiljuti hakanud postkasti potsatama e-kirjad, milles tänatakse neid Prime Day (suur Amazoni sooduskampaania juulis – toim) raames tehtud ostu eest ning palutakse kirjutada tootele hinnang, vahendab Reader’s Digest. Hinnangu kirjutamise eest pakutakse vastutasuks 50-dollarilise väärtusega auhinda, mida tegelikkuses ei eksisteeri.

Tehnoloogiaeksperdi Kim Komando väitel viib kirjas sisalduv link inimese võltsitud veebilehele, mis on Amazoni omaga väga sarnane ning petabki seepärast tarbijad ära. Tegu on aga tavapärase õngitsussaidiga, kus palutakse sisestada oma kasutajanimi ja parool, selle tegemine käivitab aga arvutis pahavara ning krüpteerib olulised failid.

Amazon hoiatab oma kasutajaid kahtlase sisuga e-kirjade eest ning palub neil kindlasti hinnata, kas tegu võiks olla tõepoolest autentse või võltskirjaga. Viimasest annavad märku kirjavead, kahtlased manused või lingid, mis hakkavad arvutisse midagi alla laadima. Samuti tasub skeptiline olla siis, kui kirjas nõutakse oma parooli, pangaandmete või muu tundliku info avaldamist. Ohumärk on ka see, kui saad kinnituse toote kohta, mida sa tegelikult pole soetanud.

Veel tasub kullipilgul jälgida saatja meiliaadressi. Kui selleks on midagi muud kui aadress lõpuga «@amazon.com», on tõenäoline, et keegi üritab sind lohku tõmmata. Amazon palub pöörduda nende poole meiliaadressil stop-spoofing@amazon.com ning edastada kahtlasena tundunud info.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles