Rimi: import- ja Eesti liha osakaal lettidel on pooleks

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rimi lihalett.
Rimi lihalett. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Rimi kinnitusel on keti kauplustes hetkel importliha ja Eestimaise päritoluga liha osakaal ligikaudu pooleks, liha müügi osakaal on 45 protsenti kodumaise ja 55 portsenti importliha kasuks.


«Müügist suurema osa moodustab importliha. Kõik on kinni kliendis – see mida klient eelistab, seda jaekauplus müüb. Kui klient eelistab importliha, siis me seda talle ka pakume,» ütles BNS-ile Rimi kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats.

«Klient eelistab täna odavamat. Selgelt on näha, et hinnatundlikum Säästumarketi klient eelistab ilmselt soodsama hinna pärast just importliha.»

Bats lisas, et Rimi poodides on esindatud Rakvere Lihakombinaat, Saaremaa Lihatööstus ja Atria Eesti. Importliha pärineb Saksamaalt ja Poolast. «Nii kodumaine kui importliha on Rimi kauplustes saadaval nii teenindusletis kui pakendatult,» sõnas Bats.

Rimi peatas Eesti veise ja sea toorliha müügi mullu märtsis, kuid taastas selle aprilli keskel.

Saaremaa Lihatööstuse müügidirektor Koit Repnau ütles BNS-ile, et ettevõte on pärast mullu märtsis-aprillis toimunud katkestust müünud oma liha Rimi kauplustes stabiilselt kuni praeguseni. «Enne skandaali müüsime liha küll rohkem, kuna sortiment oli laiem, aga oleme täna oma müükidega Rimis rahul.»

«Kas osta kodumaist või välismaist liha, otsustab kokkuvõttes ikkagi tarbija. Meie toodetud sealihal on Eestis suur nõudlus ja müümata pole meil ühtegi kilogrammi jäänud,» lisas Repnau.

Eesti elanike toitumisharjumusi ja toidukaupade ostueelistusi käsitleva Eesti Konjunktuuriinstituudi sel nädalal avaldatud uuringu järgi eelistas kaks kolmandikku vastanutest mullu kodumaiset kaupa, 2003. aastal ulatus antud näitaja 87 protsendini. 2004. aastal, mil Eesti ühines Euroopa Liiduga, kukkus kodumaise kauba eelistajate hulk 77 protsendini. Eesti toidukaup on olulisem maainimestele ja eestlastele, samuti jõukamatele, kes parema meelega panustavad kallimatesse kohalikesse mahetoodetesse.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles