September on mõnes poes tekitanud koolikaupade puuduse

Maria Joost
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Koolikaubad.
Koolikaubad. Foto: Georg Kõrre

Koolikaupade müük on täies hoos ja nii mõneski poes on tekkinud olukord, kus vihikuid-pliiatseid ostma tulnud inimesed peavad lahkuma tühjade kätega.

Postimehele teadaolevalt tekkis Kristiine keskuse Prismas laupäeval, 2. septembril olukord, kus inimesed seisid nõutult tühjade lettide ees, sest koolitarbed olid otsa saanud. «Kristiine Prismas tekkis osaline toodete puudujääk tänu kaupade heale müügile eelneval päeval,» selgitas Prisma Peremarketi ostuosakonna kategooriajuht Merit Uus. «Üldiselt suudame me pakkuda kaupa vastavalt nõudlusele, mida kinnitab ka meieni jõudnud rahulolevate klientide tagasiside.»

Uue sõnul on neil sel aastal koolikaupadest müünud hästi kirjutusvahendid. «Väga hästi on müünud tellitava suurusega raamatute ja vihikute kilekaaned – need on palju vastupidavamad ja lihtsamini raamatutele paigaldatavad kui tavalised paberist ümbrispaberid,» põhjendas ta toote populaarsust. «Palju osteti ka pinaleid, kuna ka neid tuli müüki uute kujunduste ja lahendustega. Eelmise aastaga võrreldes oleme vähem müünud odavamaid vihikuid ja päevikuid, kuna viimaseid tellivad paljud koolid otse tootjatelt.»

Rimi kommunikatsioonispetsialisti Katrin Batsi sõnul on kõige suurema müügiga tavalised joonelised ja ruudulised vihikud, populaarsed on ka valemivihikud. «Edukad on ka ainult Rimis saadavad School Star brändi tooted, mille hulgas on kirjutusvahendeid, kustukumme, värve, pintsleid jms,» loetles Bats. «Väiksemate laste seas on jätkuvalt parim minek bränditoodetel: Frozen, Despicable me, Paw Patrol, Cars, Star Wars.»

Batsi sõnul vastab pakkumine nõudlusele. «Praeguse seisuga tundub, et oleme kaupu õigesti tellinud ning kõike on jagunud piisavalt,» sõnas ta.

Prisma Peremarketi ostuosakonna kategooriajuhi Merit Uue sõnul on neil sel aastal koolikaupadest müünud hästi kirjutusvahendid. «Väga hästi on müünud tellitava suurusega raamatute ja vihikute kilekaaned – need on palju vastupidavamad ja lihtsamini raamatutele paigaldatavad kui tavalised paberist ümbrispaberid,» põhjendas ta toote populaarsust. «Palju osteti ka pinaleid, kuna ka neid tuli müüki uute kujunduste ja lahendustega. Eelmise aastaga võrreldes oleme vähem müünud odavamaid vihikuid ja päevikuid, kuna viimaseid tellivad paljud koolid otse tootjatelt.»

Postimehele teadaolevalt tekkis Kristiine keskuse Prismas laupäeval, 2. septembril olukord, kus nõudlus ületas pakkumise ning inimesed seisid nõutult tühjade lettide ees. «Kristiine Prismas tekkis osaline toodete puudujääk tänu kaupade heale müügile eelneval päeval,» selgitas Uus. «Üldiselt suudame me pakkuda kaupa vastavalt nõudlusele, mida kinnitab ka meieni jõudnud rahulolevate klientide tagasiside.»

Maximas on selle aasta augustis ostetud erinevaid koolitarbeid ligi viis protsenti enam kui möödunud aastal. Enim ostetud koolikaup on vihikud, mida tänavu on müüdud üle 312 000 tüki. «Keskmiselt osteti sel aastal koolilapsele korraga kaks vihikut,» sõnas Maxima kommertsdirektor Kristina Mustonen. Samas on nõudlus vihikute järele aastaga vähenenud. See võib olla tingitud asjaolust, et koolides kasutatakse üha enam töölehti ja -vihikuid.»

Populaarsemad tooted peale vihikute on kirjutusvahendid, joonistustarbed, dokumentide hoiustamiseks mõeldud kaubad, liimid ja markerid.

Maxima Eesti kauplustes augustikuu jooksul soetatud koolitarvete esikümme (sulgudes koht eelmisel aastal):

Vihikud 1 (1)

Pliiatsid 2 (2)

Harilikud pliiatsid 3 (7)

Joonistuspaber 4 (6)

Dokumendihoidjad  5 (3)

Korrigeerimisvahendid 6 (4)

Liim 7 (9)

Joonistusvahendid 8 (8)

Markerid 9 (10)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles