Veepuhastajate müüjad tekitavad tarbijakaitsele peavalu

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vesi.
Vesi. Foto: Aivar Aotäht / Sakala

Tarbijakaitseamet teatas täna, et viimasel ajal kaebavad inimesed sageli kodudes veepuhastusseadmete müügiesitlusi korraldavate firmade Meie Vesi OÜ ja Aqualife OÜ peale.

«Viimasel ajal on suurenenud nende tarbijakaitseameti poole pöördunud tarbijate arv, kes on ostnud kodusel müügiesitlusel veepuhastussüsteemi ettevõttelt  Meie Vesi OÜ ja Aqualife OÜ, teinud ettemaksu ning hiljem hakanud kahetsema tehingu sooritamist,» avaldas amet.

Inimesed väidavad, et seadme tagastamisega on olnud probleeme ja müügiesitlustel kasutavad firmad ebaausaid võtteid.

«Tarbijate pöördumiste kohaselt tutvustavad Meie Vesi OÜ  ja Aqualife OÜ müügimehed ennast telefonikõnes sageli kui AS Tallinna Vesi või korteriühistu esindaja, et kokku leppida kohtumine tarbijaga veeproovide võtmiseks. Alles kohapeal selgub, et tegemist on müügimehega, kes üritab maha müüa kallihinnalist veepuhastusseadet, mis väidetavalt parandab oluliselt veekvaliteeti,» seisis tarbijakaitse probleemikirjelduses.

Amet toonitas, et tegelikult on inimesel kodus korraldatud müügiesitluselt ostetud kaup õigus tagastada 14 päeva jooksul ja saada kogu raha tagasi. Kui esitlust tegev firma inimest tagastamisvõimalusest ei teavita, saab kauba tagasi anda kolme kuu jooksul.

Samas pani tarbijakaitse ka inimestele südamele, et nood enne ostmist põhjalikult järele mõtleksid.

Selleks, et mitte kahetseda ostu sooritamist

  • mõelge enne tehingu sooritamist ostu vajalikkuses;
  • selgitage toote lõpphind ning
  • uurige toote remondivõimaluse ning tarvikute/varuosade soetamise võimaluste kohta. Paljudel juhtudel selgub alles hiljem, et veefilter vajab vahetamist iga paari kuu tagant, mis suurendab kulusid veelgi.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles