Riiklik heldus: tasuta bussisõit laieneb ka 20 kaugliinile (17)

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kui Rakvere tudengitel tuleb järgmisel aastal Tartusse ülikooli sõit ise kinni maksta, siis Haapsalu kandi õppurite sõidu eest tasub riik, sest Jüri Ratase valitsuse lubatud tasuta bussisõit ei hõlma vaid maakonnasiseseid liine, vaid laieneb ka riigi poolt doteeritud kaugliinidele.

«Maakondlikud avalikud kaugliinid teenindavad neid marsruute, mida kommertskaugliinid ei soovi teenindada,» selgitas maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamson.

Üldjuhul maksab riik vedajale toetust selles ulatuses, kus kulud jäävad piletitulu ja muude tuludega katmata. Kaugliinile riikliku dotatsiooni saamiseks peab maavalitsus põhjendama, miks seda piirkonda on vaja teenindada avaliku kaugliiniga.

«Leian, et sellises olukorras tuleb pigem leida lahendus, kuidas võimaldada reisijatel maakonnaliinilt paremini ümber istuda näiteks kaugliinile või rongile,» lisas Williamson.

Majandusministeeriumi pressiesindaja Mihkel Loide sõnul laieneb tasuta bussisõit  ka liinidel, mis ületavad maakonnapiire. «Samas ei rakendu kommertsalustel toimivatele ekspressliinidele,» lisas ta.

Kommentaarid (17)
Copy
Tagasi üles